285mm
210mm
5
WHAT IS COVERED?
PROFLO warrants to the ORIGINAL CONSUMER PURCHASER that its stainless steel sink (except as
explained under paragraph 3, below) shall be free from defects in material and workmanship under normal use
and service for the lifetime of the sink. If the sink is used in industrial, commercial or business applications, the
preceding sentence does notapply, but rather FOR ALL INDUSTRIAL, COMMERCIAL OR BUSINESS
APPLICATIONS, THE WARRANTY SHALL BE A ONE (1) YEAR LIMITED WARRANTY FROM THE DATE OF
PURCHASE WITH ALL OTHER TERMS AND EXCLUSIONS OF THE WARRANTY APPLICABLE.
PROFLO’S OBLIGATIONS
PROFLO’s obligations under the warranty set forth in paragraph 1 above shall be to replace free of charge any
PROFLO sink which is defective as stated above, or at PROFLO’s option, to either refund the purchase price
or repair the sink. THE WARRANTY SET FORTH IN PARAGRAPH 1 IS IN LIEU OF ANY OTHER WARRANTY,
EXPRESSED OR IMPLIED, AND SHALL RUN TO THE ORIGINAL PURCHASER ONLY.
WHAT IS NOT COVERED?
The warranty set forth in paragraph 1 does not cover and PROFLO is not liable for, (i) installation, (ii) any other
labor charges or (iii) products which have been damaged as a result of any accident, misuse, abuse, neglect,
improper installation or maintenance, the use of abrasive or organic solvent cleaners, modification, failure to use
the sink in accordance with instructions provided by PROFLO or use of parts other than PROFLO parts.
HOW TO OBTAIN WARRANTY SERVICE
The purchaser should contact their local Ferguson location, installing contractor or builder from whom the
product was purchased or call PROFLO customer service at 800-221-3379.
DISCLAIMER OF CONSEQUENTIAL OR INCIDENTAL DAMAGES AND OTHER WARRANTIES
PROFLO SHALL NOT BE LIABLE FOR PERSONAL INJURY OR PROPERTY DAMAGE OR ANY
CONSEQUENTIAL, PUNITIVE OR INCIDENTAL DAMAGES. EXCEPT AS STATED IN PARAGRAPH 1,
PROFLO DISCLAIMS ALL EXPRESSED OR IMPLIED WARRANTIES, INCLUDING THOSE OF
MERCHANTABILITY AND FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. PROFLO’S LIABILITY, IF ANY, SHALL
NOT EXCEED THE REPLACEMENT VALUE OF THE DEFECTIVE SINK. Some states do not allow the
exclusion or limitation of incidental or consequential damages or limitations on how long an implied warranty
lasts, so the above limitations may not apply to you. This warranty gives you specific legal rights and you may
also have other rights, which vary from state to state.
PLEASE PAY ATTENTION TO FOLLOWING WHEN MAINTAINING YOUR SINK. FAILING TO
DO SO WILL VOID THE WARRANTY:
• The use of cleaners which contain chloride, bleach or muriatic acid
on any part of the sink.
• Improper care & cleaning.
• Inappropriate installation and maintenance will void the warranty.
Contact PROFLO Customer Service at 800-221-3379
STAINLESS STEEL SINK WARRANTY
CONSUMER L IMITED L IFETIME WARR ANT Y
INDUSTRIAL / COMMERCIAL L IMITED 1-YEAR WARR ANT Y
STAINLESS STEEL SINK WARRANTY
CONSUMER L IMITED L IFETIME WARR ANT Y
INDUSTRIAL / COMMERCIAL L IMITED 1-YEAR WARR ANT Y
¿QUÉ CUBRE?
PROFLO garantiza al COMPRADOR ORIGINAL que su fregadero de acero inoxidable (excepto lo que se
explica en el párrafo 3 a continuación) se encontrará libre de defectos en el material y la mano de obra bajo
condiciones de uso y servicio normalesdurante la vida útil del fregadero. Si el fregadero se utiliza en
aplicaciones industriales, comerciales o empresariales, no se aplica el párrafo anterior; en cambio, PARA
TODAS LAS APLICACIONES INDUSTRIALES, COMERCIALES O EMPRESARIALES, LA GARANTÍA SERÁ
LIMITADA DE UN (1) AÑO A PARTIR DE LA FECHA DE COMPRA, CON TODOS LOS DEMÁS TÉRMINOS Y
EXCLUSIONES DE LA GARANTÍA CORRESPONDIENTE.
OBLIGACIONES DE PROFLO
Las obligaciones de PROFLO, conforme a la garantía establecida en el párrafo 1 anterior, deberán ser el
reemplazo sin cargo de cualquier fregadero PROFLO que esté defectuoso según lo anteriormente mencionado
o, según la decisión de PROFLO, reintegrar el precio de compra o reparar el fregadero. LA GARANTÍA QUE
SE ESTABLECE EN EL PÁRRAFO 1 PREVALECERÁ SOBRE CUALQUIER OTRA GARANTÍA EXPRESA O
IMPLÍCITA, Y SERÁ EFECTIVA ÚNICAMENTE PARA EL COMPRADOR ORIGINAL.
¿QUÉ NO CUBRE?
La garantía que se establece en el párrafo 1 no ofrece cobertura, ni PROFLO será responsable, de lo siguiente:
(i) instalación, (ii) otros cargos por mano de obra o (iii) los productos que se hayan dañado por un accidente,
mal uso, abuso, negligencia, instalación o mantenimiento inadecuados, uso de productos de limpieza abrasivos
o que contengan solvente orgánico, falla en el uso del fregadero de acuerdo con las instrucciones
proporcionadas por PROFLO o el uso de piezas que no pertenezcan a PROFLO.
CÓMO OBTENER LA GARANTÍA DE SERVICIO
El comprador debe comunicarse con la sucursal local de Ferguson, el contratista de la instalación o el
constructor al que le adquirió el producto, o llamar al servicio al cliente de PROFLO al 800-221-3379.
DESCARGO DE DAÑOS INDIRECTOS O INCIDENTALES Y OTRAS GARANTÍAS
PROFLO NO ES RESPONSABLE POR LESIONES PERSONALES O DAÑO A LA PROPIEDAD, NI POR
CUALQUIER DAÑO INDIRECTO, PUNITIVO O INCIDENTAL. SALVO LO ESTABLECIDO EN EL PÁRRAFO 1,
PROFLO SE EXIME DE TODAS LAS GARANTÍAS EXPRESAS O IMPLÍCITAS, INCLUYENDO
AQUELLAS DE COMERCIABILIDAD Y APTITUD PARA UN FIN ESPECÍFICO. LA RESPONSABILIDAD DE
PROFLO, SI LA HUBIERA, NO DEBE SUPERAR EL VALOR DE REEMPLAZO DEL FREGADERO
DEFECTUOSO. Algunos estados no permiten la exclusión o el límite de los daños incidentales o indirectos,
o limitaciones sobre la duración que tiene una garantía implícita, así que es posible que las limitaciones
anteriores no le correspondan a usted. Esta garantía le otorga derechos legales específicos y, a su vez, puede
gozar de otros derechos que varían según el estado.
PRESTE ATENCIÓN A LO SIGUIENTE EN CUANTO AL MANTENIMIENTO DE SU FREGADERO. DE NO
HACERLO, SE ANULARÁ LA GARANTÍA:
• El uso de limpiadores que contengan cloruro, blanqueadores o
ácido muriático en cualquier parte del fregadero.
• Cuidado y limpieza inadecuados.
• La instalación y mantenimiento inapropiados anularán la garantía.
Contacte el Servicio a cliente de PROFLO al 800-221-3379