Steps for Installation
1. Make sure pipe is round, not flattened. On copper tubing use a rounding
tool, if necessary. Clean or scrape off any dirt or corrosion so that surface
is smooth.
2. The tubing should be inserted into the fitting so that the end of the tubing is
well past the rubber seal gasket. If the nut or socket appears too large for
pipe, a check should be made to be sure you are using the correct fitting or
that pipe is of proper diameter.
3. Tighten Pack Joint nut 1 to 1-1/2 turns after gasket starts to compress. If
clamp screw is not accessible, reposition by further tightening Pack Joint nut.
4. To ensure against blowout of pipe, tighten the clamp screw very securely. A
socket or box end wrench is preferable to a screwdriver. Avoid overtightening
that could distort pipe and tubing.
5. ALWAYS PRESSURE TEST FOR LEAKS BEFORE BACKFILLING.
6. CONSULT PIPE OR TUBING MANUFACTURER FOR SPECIFIC
INSTALLATION REQUIREMENTS.
PRECAUTIONS
1. Brass fittings can be damaged by improper handling. Protect threads. Avoid
loose fitting wrenches. Do not drop. Backfill and compact carefully so that
fittings are not stressed by the weight of the earth.
2. If you are unfamiliar with Pack Joint connections, a little practice and testing
in the shop before going on the job is time well spent.
3. Use Ford solid tubular metal insert stiffeners with any plastic pipe that is likely
to distort or cold flow under pressure of the Pack Joint rubber or clamp squeeze.
4. Inspect and test all joints, valves, and fittings for leaks before
backfilling. If this is impossible and when several are involved, be sure to
test system as job progresses instead of waiting until all services are
completed. Making repairs after backfilling is costly.
5. Use extra care with higher water pressures (over 100psi) and with pipe
over 1".
IMPORTANT NOTICE - READ CAREFULLY BEFORE INSTALLATION
INSTRUCTIONS FOR PACK JOINT CONNECTIONS
A.
Pack
Joint
The Ford Pack Joint is a
simple convenient method
for connecting to almost any
kind of pipe or tube - iron,
brass, copper, or various
kinds of plastic
Clamp Screw
Wrench flats for Pack
Joint Nut
EPDM Rubber Gasket
with backup gasket
Split Clamp with Grooves
Threads on body of
value or fitting
WARNING: Do not use on gas lines. Installation on gas lines
can result in serious injury or death.
Pasos para instalación
1. Asegurarse que el tubo es redondo, no aplastado. En la tubería de cobre,
usar una herramienta de redondeo, si es necesario. Limpiar o raspar
cualquier polvo o corrosión para que la superficie sea lisa.
2. El tubo debe ser insertado en el accesorio de manera que el fin del tubo pase del
empaque sellador de goma. Si la tuerca o el cubo parece muy grande pare el tubo,
asegurarse de usar un accesorio correcto y que el tubo sea del diámetro correcto.
3. Apretar la tuerca Pack Joint 1 o 1-1/2 giros después de que el empaque
empieza a comprimirse. Si el tornillo de la abrazadera no es accesible,
recolocar apretando la tuerca Pack Joint.
4. Para asegurarse de que el tubo no va a reventar, apretar firmemente la
abrazadera. Es preferible un dado o una llave cerada o abierta a un
destornillador. Evite el sobre apretar que pueda causar deformación de la
tubería.
5. SIEMPRE PROBAR CON PRESIÓN PARA DETECTAR FUGAS ANTES DE
RELLENAR.
6. CONSULTE A SU PROVEEDOR O FABRICANTE DE LA TUBERIA PARA
REQUERIMIENTOS DE INSTALACION ESPECIFICOS.
PRECAUCIONES
1. Los accesorios de bronce se pueden dañar con el manejo incorrecto. Proteger
las roscas. No usar las llaves con ajuste flojo. No dejarlas caer. Rellenar y
apisonar con cuidado para no fatigar los accesorios por el peso de la tierra.
2. Si usted no está familiarizado con conexiones Pack Joint, practique y pruebe
en el taller.
3. Usar un atiezador sólido de metal y del tamaño apropiado con cualquier tubo de
plástico que se puede deformar o fluir en frío bajo presión de la goma Pack Joint
o de la abrazadera.
4. Inspeccionar y probar para fugas las uniones, válvulas y accesorios antes
de rellenar. Si esto es imposible y cuando hay varias comprometidas,
asegúrese de probar el sistema mientras el trabajo está en progreso en vez de
esperar hasta que se complete los servicios. Hacer reparaciones después de
rellenar es costoso.
5. Tenga mucho cuidado con presiones altas de agua (más de 100 psi) y
con tubería de más de 1".
AVISO IMPORTANTE - LEER CON CUIDADO ANTES DE INSTALAR
INSTRUCCIONES PARA CONEXIONES PACK JOINT
A.
El Pack Joint de Ford es un
método simple y conveniente
de conectar con casi toda
clase de tubería o cañeria -
hierro, bronce, cobre o varios
tipos de plástico
Tornillo para la Abrazadera
caras de llave para
Joint Nut
Empaque de Goma EPDM con
empaque de respaldo
Sujetador apartido con ranuras
Roscas en el cuerpo de
la válvula o accessorio
Pack
Joint
PRECAUCION/AVISO: No usar en líneas de gas.
Instalación en líneas de gas puede resultar en
heridas y lesiones serias incluyendo muerte.