Transcripción de documentos
Registre del producte
Registreu el vostre producte de SMART perquè us notifiquem sobre les actualitzacions de
programari i les noves funcions.
Registreu-vos en línia a smarttech.com/registration.
Haureu de disposar de la informació següent quan hàgiu de trucar al suport tècnic d'SMART.
Número de sèrie:
Data de compra:
Advertiment de la FCC
Aquest dispositiu compleix l'apartat 15 de les regles de la FCC. Aquest equip ha estat sotmès a proves i s'ha determinat que compleix els límits establerts per a un
dispositiu digital de la Classe A. Aquests límits estan pensats per tal de proporcionar una protecció raonable contra interferències perjudicials en entorns comercials.
Aquest equip genera, fa servir i pot radiar energia de radiofreqüència i, si no s'instal·la i s'utilitza d'acord amb les instruccions del fabricant, pot provocar
interferències perjudicials a les comunicacions per ràdio. L'ús d'aquest equip en una àrea residencial pot provocar interferències perjudicials; en cas que es
produïssin, l'usuari n'haurà de pagar la correcció.
Avís de marques comercials
SMART Board, SMART Notebook, DViT, smarttech, el logotip d'SMART i totes les mencions a SMART són marques registrades o marques comercials d'SMART
Technologies ULC als EUA o en altres països. Microsoft, Excel, PowerPoint i Windows són marques registrades o marques comercials de Microsoft Corporation
als EUA i/o en altres països. La resta de noms d'empreses i productes de tercers poden ser marques comercials dels seus propietaris respectius.
Avís de copyright
© 2012 SMART Technologies ULC. Tots els drets reservats. Cap part d'aquesta publicació no es pot reproduir, transmetre, transcriure o emmagatzemar en un
sistema de recuperació, ni es pot traduir a cap altre idioma, de cap manera i per cap mitjà, sense el consentiment previ expressat per escrit de SMART
Technologies ULC. Pot ser que la informació que es proporciona en aquest manual es modifiqui sense avís previ i no representa cap mena de compromís per part
de SMART.
Una o més d'una d'aquestes patents: US6320597; US6326954; US6741267; US6803906; US6954197; US7151533; US7184030; US7236162; US7342574;
US7379622; US7532206; US7619617; US7629987; US7692625; US7751671; US7757001; USD612396; USD616462; USD617332, i USD636784. Altres patents,
pendents.
05/2012
Informació important
Abans de muntar i de fer servir la pissarra interactiva SMART Board 480®, llegiu-vos les
advertències i normes de seguretat d'aquesta guia i el document d'advertències que s'inclou i
assegureu-vos d'entendre-ho. El document d'advertències que s'inclou descriu el funcionament
correcte i segur de la pissarra interactiva SMART Board i els accessoris i us ajudarà a evitar
lesions i danys a l'equipament.
N OTA
En aquest document, el terme «pissarra interactiva» fa referència a la pissarra interactiva, als
seus accessoris i a les seves opcions.
i
Índex
Informació important
i
Capítol 1: Presentació de la pissarra interactiva SMART Board 480
1
Introducció
Característiques
Com funciona la pissarra interactiva SMART Board?
Requisits mínims del sistema
Accessoris i peces de recanvi
Consells d'instal·lació
Capítol 2: Com connectar la pissarra interactiva a l'ordinador
Descripció general
Instal·lació dels controladors d'SMART
Orientació de la pissarra interactiva
Capítol 3: Ús de la pissarra interactiva
Ús de la barra d'eines flotant
Ús dels gestos, del tacte doble i de l'escriptura doble
Capítol 4: Manteniment i solució de problemes
1
2
3
4
4
4
7
7
8
8
11
12
12
19
Consells per a un funcionament sense problemes
Neteja de la pissarra interactiva
Solució de problemes més habituals
Com transportar la pissarra interactiva
Contacte amb el suport d'SMART
19
19
20
23
24
Apèndix A: Compliment de les lleis mediambientals
25
Índex
27
iii
Capítol1
Presentació de la pissarra
interactiva SMART Board 480
Introducció
Característiques
Característiques més destacades
Tecnologia DViT
Gestos múltiples
Tacte doble
Escriptura doble
Superfície resistent
Com funciona la pissarra interactiva SMART Board?
Ordinadors Windows
Requisits mínims del sistema
Accessoris i peces de recanvi
Consells d'instal·lació
Cable allargador USB
Com evitar la interferència electromagnètica
1
2
2
2
2
2
2
2
3
3
4
4
4
4
5
Introducció
Us trobeu davant d'una pissarra interactiva amb projecció frontal i muntatge a la paret. Podeu fer
qualsevol tipus d'operació al vostre ordinador (obrir i tancar aplicacions, navegar per fitxers, fer
conferències, crear documents nous o editar-ne de creats, visitar llocs web i reproduir clips de
vídeo, etc.) només tocant la superfície de la pantalla interactiva amb el dit o el retolador que
s'inclou. Si connecteu la pissarra interactiva a un ordinador i a un projector, podreu veure la
imatge de la pantalla de l'ordinador a la superfície interactiva. Podeu escriure en qualsevol
aplicació amb tinta digital, a més a més de desar aquestes notes en un fitxer al programa
d’aprenentatge col·laboratiu SMART Notebook™ per consultar-lo i distribuir-lo en el futur.
La pissarra interactiva SMART Board 480 compta amb una interfície perifèrica de velocitat total
USB 1.1, amb la qual cosa no li cal alimentació externa. Atès que la interfície USB és el mètode
de connexió principal, la pissarra interactiva rep el corrent elèctric a través del cable USB de 3 m
(9' 10"). Això significa que la pissarra interactiva no disposa de botó d'engegada. Quan engegueu
l'ordinador, també s'engegarà la pissarra.
1
C A PÍT OL 1
Presentació de la pissarra interactiva SMART Board 480
Característiques
La pissarra interactiva SMART Board 480 és molt resistent i segura,la superfície interactiva és
forta i endurida, el llapis és resistent als cops i la tecnologia DViT® Tecnologia Digital Vision
Touch. La pissarra interactiva fa una diagonal de 195,6 cm (77 polzades) i la relació d'aspecte és
de 4:3.
Característiques més destacades
Tecnologia DViT
Dues càmeres digitals, situades a les dues cantonades superiors de la pissarra interactiva,
registren la posició del dit o del llapis mentre es mouen per la superfície interactiva.
Gestos múltiples
La pissarra interactiva admet l'ús de gestos múltiples (només amb Windows®). Podeu fer servir
dos dits per modificar la mida d'un objecte en una pàgina, per girar-lo o per ampliar o reduir-ne la
mida.
Tacte doble
La pissarra interactiva admet l'ús de tacte doble (només amb Windows®). Dos usuaris poden fer
servir els dits per fer anar les funcions de ratolí alhora.
Escriptura doble
La pissarra interactiva admet l'ús limitat de l'escriptura doble (només amb Windows). Dos
usuaris poden fer servir els dits per escriure a la pissarra interactiva de manera simultània.
Superfície resistent
La superfície interactiva resisteix les punxades i les ratllades i està optimitzada per a la
projecció.
2
C A PÍT OL 1
Presentació de la pissarra interactiva SMART Board 480
Com funciona la pissarra interactiva SMART
Board?
Les funcions de la pissarra interactiva com a dispositiu d'entrada de l'ordinador, us permeten
treballar en qualsevol aplicació de l'ordinador.L'ús de la pissarra interactiva requereix dos
components addicionals: un ordinador i un projector digital. Aquests dos components funcionen
junts de la manera següent:
l
L'ordinador executa una aplicació i envia la imatge al projector.
l
El projector projectarà la imatge a la pissarra interactiva.
l
La pissarra interactiva detecta el contacte amb la pantalla i envia cada punt de contacte a
l'ordinador que estigui connectat, juntament amb la informació sobre l'eina del retolador.
Els controladors d'SMART tradueixen la informació en clics del ratolí i en tinta digital.
En tocar la superfície de la pissarra interactiva, el contacte del dit es converteix en un clic de
ratolí i us permet controlar l'ordinador des de la pissarra interactiva. Quan seleccioneu l'eina de
retolador, els controladors d'SMART fan que el punter es converteixi en un retolador de color.
Amb això podreu escriure, mitjançant tinta digital, a l'escriptori o a qualsevol aplicació que
tingueu oberta.
Quan instal·leu els controladors d'SMART a l'ordinador, se us mostrarà una barra d'eines flotant
sobre l'escriptori. Podeu canviar la configuració del retolador com ara la transparència, el color i el
gruix de la tinta. Llavors podeu desar les notes en un fitxer d'SMART Notebook. També podeu
personalitzar altres eines, com ara el gruix de l'esborrador que feu servir per esborrar les notes.
Ordinadors Windows
El programari d'aprenentatge col·laboratiu SMART Notebook inclou el programa SMART Ink™ i
els controladors d'SMART. SMART Ink funciona amb els controladors d'SMART us permet
escriure a la pantalla amb tinta digital mitjançant el retolador del producte interactiu o bé el dit.
SMART Ink s'inicia automàticament en engegar l'ordinador, i la barra
d'eines d'SMART Ink es mostrarà com a una barra d'eines petita a totes les
finestres obertes de l'ordinador.
N OTA
El programari SMART Notebook no mostra la barra d'eines d'SMART Ink perquè compta amb
la seva pròpia barra d'eines i ho podeu fer servir directament en el fitxer.
Podeu prémer SMART Ink
per tal de seleccionar les propietats de la tinta i fer les tasques
més normals, com ara capturar les notes.
3
C A PÍT OL 1
Presentació de la pissarra interactiva SMART Board 480
SMART Ink inclou SMART Ink Notes, que us permet escriure amb tinta digital a qualsevol lloc de
l'escriptori. Quan escriviu fora de les finestres obertes a l'ordinador, se us mostrarà una nota
d'SMART Ink per tal que hi escriviu a dins.
Els controladors de SMART també inclouen el visualitzador de documents SMART Ink que us
permet veure els fitxers PDF i escriure-hi al damunt amb tinta digital.
Si voleu consultar la informació sobre SMART Ink, consulteu la Guia de l'usuari d'SMART Ink
(smarttech.com/kb/170191).
Requisits mínims del sistema
Perquè la pissarra interactiva funcioni correctament i pugui executar els controladors del
producte SMART, l'ordinador que hi connecteu ha de complir una sèrie de requisits mínims de
funcionament. Si voleu consultar els requisits mínims que necessita la pissarra interactiva,
consulteu el document SMART Board característiques tècniques de la pissarra interactiva
SMART Board 480 (smarttech.com/kb/154638).
Accessoris i peces de recanvi
Si voleu saber tots els accessoris que podeu adquirir per a la vostra pissarra interactiva SMART
Board 480, aneu a smarttech.com/accessories.
Poseu-vos en contacte amb el vostre proveïdor d'SMART (smarttech.com/wheretobuy) per tal
d'encarregar els accessoris i les peces de recanvi estàndards per a la vostra pissarra interactiva
SMART Board 480.
Consells d'instal·lació
Si voleu conèixer les instruccions d'instal·lació de la pissarra interactiva SMART Board 480,
consulteu la Guia d'instal·lació interactiva d'SMART Board 480 smarttech.com/kb/154700).
Cable allargador USB
El cable USB que se subministra amb la pissarra interactiva SMART Board 480 compleix amb la
llargada màxima determinada per la norma USB. La pissarra interactiva porta incorporat un cable
USB d'1,5 m de llargada i incorpora, a més a més, un altre cable USB de 3 m de llargada.
I MPOR TA N T
Els cables USB que combineu i feu servir per connectar la pissarra interactiva a l'ordinador no
han de ser de més de 5 m (16') de llargada.
4
C A PÍT OL 1
Presentació de la pissarra interactiva SMART Board 480
Això no obstant, si amb la llargada del cable no en teniu prou per connectar l'ordinador i la
pissarra interactiva, podeu fer servir un concentrador actiu, com ara el cable allargador actiu USB
d'SMART (núm. de peça USB-XT) per tal d'allargar la connexió USB.
Com evitar la interferència electromagnètica
Per tal d'evitar la interferència electromagnètica de la pissarra interactiva heu de prendre unes
quantes precaucions:
l
No col·loqueu els cables USB agafats als cables de corrent.
l
Si han de passar per sobre dels cables de corrent, feu que els cables USB facin un angle
de 90º per tal d'evitar les interferències en aquest cables.
l
No col·loqueu els cables USB a prop de fonts habituals d'interferències
electromagnètiques, com ara motors elèctrics o balasts de llums fluorescents.
5
l
No doblegueu els cables USB perquè facin angles massa tancats.
l
No feu servir adaptadors de connectors USB ni bé caixes de connexió USB.
Capítol2
Com connectar la pissarra
interactiva a l'ordinador
Descripció general
Correspondència de la resolució de l'ordinador amb la del projector
Instal·lació dels controladors d'SMART
Orientació de la pissarra interactiva
7
7
8
8
Descripció general
La pissarra interactiva SMART Board 480 es pot connectar a l'ordinador mitjançant la interfície
USB de què disposa. Atès que aquest cable USB que s'inclou transmet tant el senyal digital com
l'alimentació des de l'ordinador fins a la pissarra interactiva, no necessiteu cap altre sistema
d'alimentació addicional.
I MPOR TA N T
La vostra pissarra interactiva SMART Board 480 només admet la connexió d'una pissarra
interactiva per cada ordinador.
Correspondència de la resolució de l'ordinador amb la del projector
Assegureu-vos que la configuració de resolució del projector i de l'ordinador siguin iguals. Si les
resolucions natives de l'ordinador i del projector no coincideixen, us pot passar que la sortida
d'imatge de l'ordinador no empleni tota la superfície de la pissarra interactiva, tingui massa reflex
o distorsió.
Definiu el projector amb la resolució òptima d'acord amb les instruccions que s'indiquen al
manual del projector. Després, definiu la resolució de l'ordinador amb el mateix valor. Si
necessiteu més ajuda per modificar la resolució de l'ordinador, consulteu l'ajuda del sistema
operatiu.
Per tal d'aconseguir els millors resultats, és possible que hàgiu d'ajustar la velocitat
d'actualització de l'ordinador. Definiu la velocitat d'actualització de la pantalla a un valor de 60 Hz
i, després, aneu apujant o abaixant el valor fins que trobeu la velocitat adequada. Si voleu més
informació sobre la manera de canviar la velocitat d'actualització de la pantalla, consulteu el
manual del sistema operatiu.
7
C A PÍT OL 2
Com connectar la pissarra interactiva a l'ordinador
Instal·lació dels controladors d'SMART
Podeu instal·lar els controladors de producte SMART a qualsevol ordinador que tingui unes
característiques operatives mínimes. Per fer-ho, haureu de fer servir el DVD d'instal·lació de
programari que venia amb el producte SMART o bé de smarttech.com/downloads.
N OTA
Per tal que el vostre ordinador Windows pugui respondre al contacte que feu a la superfície de
la pissarra interactiva i hi pugueu fer servir tinta digital, heu d'instal·lar els controladors
d'SMART versió 10.7 SP 1 o superior o bé els controladors d'SMART versió 10.2 SP1 o
superior per als ordinadors Linux®.
Si voleu consultar els requisits mínims que necessita la pissarra interactiva, consulteu el
document SMART Board característiques tècniques de la pissarra interactiva SMART Board 480
(smarttech.com/kb/154638).
I MPOR TA N T
l
Quan aneu a instal·lar els controladors de producte SMART, desendolleu la pissarra
interactiva SMART Board 480 de l'ordinador.
l
La pissarra interactiva SMART Board 480 no disposa de llums indicadors de l'estat. Per
tal de veure l'estat de la pissarra interactiva, heu de tenir instal·lats els controladors
d'SMART.
Orientació de la pissarra interactiva
Després d'instal·lar els controladors d'SMART a l'ordinador, orienteu la pissarra interactiva. El fet
d'orientar la pissarra interactiva fa que aconseguiu el grau de precisió i contacte més acurat.
Cada vegada que desplaceu el projector o la pantalla interactiva, haureu d'orientar-la. També
l'haureu d'orientar quan el punter del ratolí no coincideixi amb el llapis o el dit en tocar la
superfície interactiva.
g Com orientar la pissarra interactiva
1. A la superfície interactiva, feu clic a la icona SMART Board
notificacions i, després, seleccioneu Orienta.
, que trobareu a l'àrea de
Se us obrirà la pantalla Orientació.
2. Agafeu un retolador de la safata.
3. Començant pel primer objectiu que us aparegui a la pantalla, toqueu el centre del punt amb
la punta del retolador i mantingueu-lo quiet fins que l'objectiu passi a l'altre punt.
8
C A PÍT OL 2
Com connectar la pissarra interactiva a l'ordinador
4. Torneu a seguir el pas 3 fins que arribeu al darrer punt.
N OTA
El procés d'orientació implica tocar quatre objectius.
5. Quan arribeu a l'últim punt, toqueu el centre de la marca, feu una pausa i deixeu anar el
retolador.
Se us tancarà la pantalla Orientació.
9
Capítol3
Ús de la pissarra interactiva
Ús de la barra d'eines flotant
Ús dels gestos, del tacte doble i de l'escriptura doble
Gestos d'un sol dit
Seleccionar i deseleccionar un objecte (fent clic)
Visualitzar les opcions del menú (fent clic amb el botó dret)
Arrossegar un objecte, una barra de desplaçament o una finestra
Fer doble clic
Visualitzar la pàgina anterior i la següent
Gestos de més d'un dit
Visualitzar les opcions del menú (fent clic amb el botó dret)
Ampliar una zona o un objecte
Reduir l'escala d'un objecte
Desplaçar-se horitzontalment o verticalment
Girar un objecte
Millors pràctiques per als gestos i les eines
12
12
13
13
14
14
14
14
14
15
15
15
15
15
16
Quan toqueu la superfície de la pissarra interactiva, aquesta detecta les coordenades
horitzontals i verticals (l'eix d'abscisses i l'eix d'ordenades) sobre la superfície interactiva. El
controlador del ratolí de l'ordinador interpreta aquestes coordenades i desplaça el punter fins al
punt corresponent sobre la imatge que hi hagi projectada.
Per tal d'obrir una aplicació en una pissarra interactiva, premeu dues vegades seguides sobre la
icona de l'aplicació. Quan premeu dues vegades seguides per obrir una aplicació, és com si
féssiu doble clic amb el ratolí per obrir qualsevol aplicació de l'ordinador. De la mateixa manera,
cada vegada que premeu un sol cop la superfície de la pissarra interactiva, és com si féssiu un
clic amb el botó esquerre del ratolí.
N OTA
Si escau, també podeu moure el ratolí, tocar la superfície de la pissarra interactiva o prémer
qualsevol tecla del teclat per tal que l'ordinador es desperti del mode en espera.
11
C A PÍT OL 3
Ús de la pissarra interactiva
Ús de la barra d'eines flotant
Per poder fer servir la barra d'eines flotant, heu d'instal·lar i executar Controladors d'SMART a
l'ordinador que tingueu connectat. Quan feu servir la pissarra interactiva, se us mostrarà una
barra d'eines flotant sobre l'escriptori i sobre qualsevol aplicació que tingueu oberta.Feu servir el
dit o bé un dels retoladors per triar una eina de la barra d'eines personalitzable per tal de fer clic,
escriure, esborrar elements de la pantalla i obrir programa SMART Notebook a la pissarra
interactiva.
Per a més informació sobre con fer anar programa SMART Notebook, vegeu
smarttech.com/support.
g Com obrir la barra d'eines flotant
Feu clic a la icona SMART Board
Mostra les eines flotants.
que trobareu a l'àrea de notificacions i, després, premeu
N OTES
l
El programari SMART Notebook inclou barres d'eines addicionals per tal de controlar els
llapis de tinta digital i altres eines de dibuix.
l
A la vostra pissarra interactiva SMART Board 480 no podreu fer servir l'eina de clic amb
el botó dret que hi ha a la barra d'eines flotant.
l
Podeu desplaçar aquesta barra d'eines cap a la dreta o l'esquerra de la pantalla.
l
Podeu abaixar aquesta barra d'eines a la pantalla per tal que els alumnes més petits hi
puguin arribar.
l
No podeu girar i col·locar horitzontalment aquesta barra.
Ús dels gestos, del tacte doble i de l'escriptura
doble
La pissarra interactiva admet l'ús de gestos múltitàctils, del tacte doble i de l'escriptura doble en
ordinadors Windows.
I MPOR TA N T
Les funcions de gestos, tacte doble i escriptura doble necessiten l'ús de sistemes operatius
Windows 7 o Windows XP i la darrera versió dels controladors d'SMART i del programari
SMART Notebook (smarttech.com/downloads).
La funció de gestos multitàctils us permeten fer servir accions predeterminades a la pissarra
interactiva sense haver de fer servir ni teclat ni ratolí. Aquest sistema permet que pugueu tocar la
12
C A PÍT OL 3
Ús de la pissarra interactiva
pantalla de la pissarra interactiva amb dos dits alhora, per navegar per les pàgines, canviar
l'aspecte d'un objecte i ampliar-lo o reduir-lo.
El tacte doble permet que fins a dos usuaris toquin la pissarra interactiva alhora i que hi facin
servir les funcions de ratolí de manera simultània.
L'escriptura doble permet que fins a dos usuaris facin servir els dits per escriure a la pissarra
interactiva alhora.
N OTA
El sistema d'escriptura doble té una funcionalitat limitada amb les pissarres interactives de la
sèrie SMART Board 400.
Abans de fer servir aquestes funcions, activeu-les per tal que la pissarra interactiva les
reconegui.
g Activació dels gestos, del tacte doble i de l'escriptura doble
1. Feu clic a la icona SMART Board
premeu Configuració d'SMART.
que trobareu a l'àrea de notificacions i, després,
Se us mostrarà la finestra Configuració d'SMART.
2. Premeu Configuració del maquinari d’SMART.
3. Trieu Paràmetres del ratolí i dels gestos al menú desplegable.
4. Seleccioneu Mode multitàctil.
5. Premeu Activa.
6. Premeu D'acord.
Gestos d'un sol dit
Podeu fer alguns gestos (seleccionar un objecte i fer doble clic) amb un sol dit.
Alguns dels gestos que podeu fer amb un sol dit són:
Seleccionar i deseleccionar un objecte (fent clic)
Exerciu una petita pressió i deixeu anar la superfície interactiva per
seleccionar o deseleccionar un objecte o una opció. Això és
equivalent a un clic estàndard del ratolí.
N OTA
Aquest gest inicia programes si s'ha configurat el vostre sistema
operatiu per iniciar aplicacions amb un sol clic.
13
C A PÍT OL 3
Ús de la pissarra interactiva
Visualitzar les opcions del menú (fent clic amb el botó dret)
Premeu la punta del retolador amb el dit i manteniu-la premuda.
Al programa SMART Notebook, els programes de Windows i de
Microsoft® Office es mostra el menú en fer clic amb el botó dret.
Arrossegar un objecte, una barra de desplaçament o una finestra
Feu clic sobre l'objecte, la barra de desplaçament a la pantalla.
Manteniu el dit sobre la pantalla i moveu-lo lentament o la barra de
desplaçament. En arribar a la posició correcta, aixequeu el dit de la
superfície de la pissarra.
Fer doble clic
Exerciu una pressió breu i deixeu anar la superfície interactiva dues
vegades en el mateix punt. Això és equivalent a fer un doble clic
estàndard del ratolí.
N OTA
Aquest gest inicia programes si s'ha configurat el vostre sistema
operatiu per iniciar aplicacions amb un doble clic.
Visualitzar la pàgina anterior i la següent
Premeu la pantalla i, després, feu clic ràpidament a la dreta d'aquell
punt per tal de veure la pàgina següent.
Premeu la pantalla i, després, feu clic ràpidament a l'esquerra
d'aquell punt per tal de veure la pàgina anterior.
Gestos de més d'un dit
Podeu fer alguns gestos (canviar la mida, desplaçar-vos amunt i avall i manipular objectes) amb
dos o més dits. Alguns dels gestos que podeu fer amb més d'un dit són:
14
C A PÍT OL 3
Ús de la pissarra interactiva
Visualitzar les opcions del menú (fent clic amb el botó dret)
Feu servir dos dits de la mateixa mà, premeu la pantalla amb el dit de l'esquerra i, després, torneu
a prémer la pantalla amb el dit de la dreta.
Aixequeu el dit de l'esquerra de la pantalla i, després, seleccioneu un element del menú amb
qualsevol dit.
Ampliar una zona o un objecte
Feu servir un dit de cada mà per prémer al centre de la zona o de
l'objecte i, a continuació, aparteu els dits l'un de l'altre mentre els
arrossegueu per la pantalla.
Reduir l'escala d'un objecte
Feu servir un dit de cada mà per prémer la pantalla a l'extrem
oposat de la zona o de l'objecte i, a continuació, aneu acostant els
dits mentre els arrossegueu per la pantalla.
Aquest gest tant escala un objecte en una pàgina o tota una pàgina
sencera, segons l'aplicació.
Desplaçar-se horitzontalment o verticalment
Feu servir dos dits de la mateixa mà per prémer la pantalla.
Manteniu els dits sobre la pantalla i moveu-los lentament amunt,
avall, a l'esquerra o a la dreta de la pàgina. Aixequeu els dits de la
superfície de la pissarra quan us agradi la imatge.
Girar un objecte
Poseu un dit a cada costat de l'objecte que voleu girar. Manteniu un
dit sobre l'objecte i moveu ràpidament l'altre dit al voltant de
l'objecte. Aixequeu els dits de la superfície de la pantalla quan us
agradi la imatge.
15
C A PÍT OL 3
Ús de la pissarra interactiva
Millors pràctiques per als gestos i les eines
Seguiu aquestes directrius en utilitzar gestos i eines amb aquest producte interactiu.
Manteniu els dits en posició perpendicular (90°) a la superfície interactiva en el punt de contacte.
90°
90°
Feu que el polze i la resta de dits no toquin en cap moment la superfície interactiva. Poden
generar ordres involuntàries.
16
C A PÍT OL 3
Ús de la pissarra interactiva
Procureu que l'altra mà, els colzes i la roba no toqui en cap moment la superfície interactiva.
Poden generar ordres involuntàries.
En ordres on s'ha de «fer clic», doneu un cop suau amb el dit sobre la superfície interactiva.
Assegureu-vos d'anar aixecant el dit després de cada toc suau a una alçada suficient de la
superfície interactiva, per tal que la càmera de la pissarra ho detecti.
17
Capítol4
Manteniment i solució de
problemes
Consells per a un funcionament sense problemes
Neteja de la pissarra interactiva
Solució de problemes més habituals
Ajust de la imatge projectada
Reinicialització de la pissarra interactiva
Solució de problemes amb els cables USB
Consells per a solució de problemes
Com transportar la pissarra interactiva
Contacte amb el suport d'SMART
19
19
20
20
20
20
20
23
24
Consells per a un funcionament sense
problemes
Malgrat que la vostra pissarra interactiva SMART Board sigui resistent, heu de tenir en compte
algunes indicacions per tal d'evitar que es faci malbé.
l
Canvieu el retolador quan la punta estigui gastada.
l
No toqueu la superfície interactiva amb objectes punxeguts o esmolats.
l
No feu servir cinta adhesiva sobre la superfície d'escriptura.
l
Eviteu de muntar i fer servir la pissarra interactiva en zones amb molta pols, humitat o fum.
Neteja de la pissarra interactiva
Amb la cura necessària, la pissarra interactiva funcionarà molts anys sense cap problema.
Seguiu aquestes indicacions per mantenir la superfície de la pantalla neta.
l
Per treure la pols, la brutícia i el greix dels dits, netegeu la superfície d'escriptura amb un
drap o una esponja humitejada. Si ho veieu necessari, feu servir un sabó neutre.
l
No polvoritzeu el netejador directament sobre la superfície interactiva. Apliqueu una
quantitat adequada del producte de neteja en un drap i passeu-lo per sobre de la superfície
interactiva amb moviments suaus.
l
19
Eviteu de passar massa líquid netejador per les superfícies reflectores del marc.
C A PÍT OL 4
Manteniment i solució de problemes
No toqueu les càmeres digitals que hi ha a les cantonades del marc. No intenteu netejar
l
les càmeres digitals sense seguir les instruccions específiques d'SMART Technologies.
Si per accident feu servir tinta sobre la pissarra interactiva, netegeu-la al més aviat
l
possible. Com més temps passi la tinta sobre la superfície, més difícil serà de netejar-la.
ATENCIÓ
No feu servir esborradors abrasius o substàncies químiques fortes amb la pissarra interactiva.
I MPOR TA N T
l
Abans de netejar la pissarra interactiva, desendolleu el cable USB.
l
Per veure millor la brutícia i les marques, feu que el projector estigui en mode en espera
(amb la bombeta apagada).
Solució de problemes més habituals
Ajust de la imatge projectada
Bona part dels problemes d'imatge es poden solucionar canviant el projector de lloc per tal que la
imatge projectada s'adigui a la perfecció sobre la superfície interactiva. L'ideal és que els costats
de la imatge que es projecti arribin fins al límit de la superfície de visualització.
Per a més informació sobre el projector, aneu a smarttech.com/support.
Reinicialització de la pissarra interactiva
Podeu restablir la pissarra interactiva desconnectant i tornant a connectar el cable USB.
D'aquesta manera, la pissarra s'apagarà i es tornarà a engegar, amb què en reiniciarà tots els
components.
Solució de problemes amb els cables USB
Per tal de solucionar la majoria dels problemes més habituals amb els cables, us aconsellem que
desendolleu els accessoris, com els concentradors USB o els cables d'extensió USB que
estiguin connectats amb la pissarra interactiva.
El sistema bàsic està format per la pissarra interactiva SMART Board 480, el cable USB, el
maquinari de l'ordinador, el sistema operatiu de l'ordinador i els controladores de producte
SMART. Podeu provar d'aïllar i de substituir element per element per tal d'identificar la causa del
problema de connectivitat.
Consells per a solució de problemes
Aquest apartat descriu alguns símptomes, les causes i les solucions als problemes que podríeu
tenir amb la pissarra interactiva.
20
C A PÍT OL 4
Manteniment i solució de problemes
Per tal de solucionar la majoria de problemes que podeu tenir amb el vostre producte, proveu els
consells per a la solució de problemes que trobareu a la taula següent.
N OTA
Aquestes indicacions poden variar segons la vostra versió del sistema operatiu Windows i les
preferències del sistema.
Símptomes
Causa
Solució
No es projecta cap
El projector no està rebent
imatge a la pissarra
cap senyal de vídeo.
Comproveu les connexions del cable
de vídeo.
Assegureu-vos que el projector tingui
seleccionada la font de vídeo correcta.
interactiva o em surt el
missatge «Sense
Assegureu-vos que el projector estigui
encès i connectat a una font
d'alimentació.
senyal».
Si feu servir un ordinador portàtil,
activeu la connexió de vídeo extern. Si
en voleu més informació, consulteu el
manual de l'ordinador portàtil.
L'ordinador està en mode
Moveu el ratolí, toqueu la superfície
en espera.
interactiva o premeu qualsevol tecla
del teclat per tal que l'ordinador es
desperti del mode en espera.
L'ordinador està apagat.
Engegueu l'ordinador (o premeu el botó
de restabliment de l'ordinador) i
accediu-hi de la manera habitual.
La imatge que es
La posició o els paràmetres Ajusteu la posició o els paràmetres de
projecta està borrosa, és
de zoom i enfocament no
zoom i enfocament. Si en voleu més
massa gran o no
estan bé.
informació, consulteu el manual del
emplena del tot la
projector.
pantalla de la pissarra
Els paràmetres de
Consulteu la resolució correcta de
interactiva.
resolució de vídeo de
l'ordinador al manual d'instruccions del
l'ordinador no es
projector i, després, seleccioneu Inicia
corresponen amb la
> Tauler de control > Pantalla per tal
resolució nadiua del
que la resolució de vídeo es
projector.
correspongui amb la del projector.
21
C A PÍT OL 4
Manteniment i solució de problemes
Símptomes
Causa
Solució
A l'àrea de notificacions SMART Board Tools no
de l'SMART Board
no s'està executant.
Si les eines d'SMART Board no
apareix la icona.
programes > SMART Technologies
s'obren, aneu a Inicia > Tots els
> SMART Board Tools 2012.
Els controladors d'SMART Instal·leu els controladors de SMART
no estan instal·lats.
a l'ordinador. Si voleu més informació
sobre com instal·lar els controladors
d'SMART, consulteu Instal·lació dels
controladors d'SMART A la pàgina8.
La fase d'orientació no
És possible que l'ordinador Premeu la combinació ALT + TAB al
passa al segon punt.
enviï un senyal a una
teclat per tal que l'ordinador se centri
aplicació que no sigui la
en executar la pantalla d'orientació de
pantalla d'orientació de la
la pissarra interactiva.
pissarra interactiva.
La pissarra interactiva no La pissarra interactiva no
Orienteu la pissarra interactiva. Per a
respon al tacte, el punter
més informació sobre com orientar la
està ben orientada.
es mou de manera
pissarra interactiva, vegeu Orientació
errònia o bé fa salts quan
de la pissarra interactiva A la pàgina8.
hi escriviu o dibuixeu.
SMART Board Tools no
Si les eines d'SMART Board no
s'està executant.
s'obren, aneu a Inicia > Tots els
programes > SMART Technologies
> SMART Board Tools 2012.
Els controladors d'SMART Instal·leu els controladors de SMART
no estan instal·lats.
a l'ordinador. Si voleu més informació
sobre com instal·lar els controladors
d'SMART, consulteu Instal·lació dels
controladors d'SMART A la pàgina8.
Hi ha components dels
Desinstal·leu i torneu a instal·lar els
controladors d'SMART que controladors d'SMART a l'ordinador.
no estan instal·lats a
l'ordinador.
22
C A PÍT OL 4
Manteniment i solució de problemes
Símptomes
Causa
Solució
Em surt una × petita i
Els controladors d'SMART Assegureu-vos que el cable USB que
vermella a la icona de
l'SMART Board .
no poden detectar la
hi ha entre l'ordinador i la pissarra
pissarra interactiva.
interactiva estigui connectat i que no
sigui de més 3,5 m (11' 6") de llargada.
El servei SMART Board no Inicieu el servei SMART Board:
s'està executant.
1. Feu clic a la icona d'SMART
Board
que trobareu a l'àrea
de notificacions, i trieu l'opció
Configuració d'SMART.
Se us obrirà la finestra
Configuració d'SMART.
2. Trieu Quant al suport del
producte i del programari >
Eines > Diagnòstic.
Se us obrirà la finestra
Diagnòstic de l'SMART Board.
3. Trieu el menú Servei > Inicia.
4. Tanqueu la finestra Diagnòstic
de l'SMART Board i, després,
tanqueu el tauler de configuració
d'SMART.
Hi ha components dels
Desinstal·leu i instal·leu, després, els
controladors d'SMART que controladors d'SMART a l'ordinador.
no estan instal·lats a
l'ordinador.
La funció de gestos
La funció de gestos
Habilita la funció de gestos
multitàctils no funciona
multitàctils no està
multitàctils. Si voleu aconseguir més
com s'esperava.
activada.
informació sobre la funció de gestos
multitàctils, vegeu Ús dels gestos, del
tacte doble i de l'escriptura doble A la
pàgina12.
Com transportar la pissarra interactiva
Us recomanem que deseu el material d'embalatge de la pissarra interactiva SMART Board per tal
que el pugueu fer servir si l'heu de transportar. Si heu de transportar la pissarra interactiva, feu
servir tot el material d'embalatge original. Aquest embalatge està pensat per proporcionar el
màxim grau de protecció contra els cops i les vibracions. En cas que ja no disposeu de
l'embalatge original, el podeu tornar a adquirir directament si us poseu en contacte amb el
distribuïdor autoritzat d'SMART (smarttech.com/wheretobuy).
23
C A PÍT OL 4
Manteniment i solució de problemes
Contacte amb el suport d'SMART
L'equip d'assistència d'SMART és sempre a la vostra disposició. Això no obstant, potser és
millor que, si teniu algun problema amb un producte SMART, primer us podríeu posar en contacte
amb el vostre proveïdor d'SMART (smarttech.com/wheretobuy). Perquè moltes vegades pot
solucionar el problema més ràpidament.
Abans de posar-vos en contacte amb el suport d'SMART, assegureu-vos que:
l
Sabeu el número de sèrie de la pissarra interactiva.
l
Les característiques de l'ordinador i el sistema operatiu compleixen els requisits mínims
del sistema per als controladors d'SMART.
l
El cable USB que s'inclou està ben connectat l'ordinador i a la pissarra interactiva.
l
Els controladors del dispositiu estan instal·lats al sistema operatiu.
l
La superfície interactiva i el marc no estan tapats.
l
Heu orientat la pissarra interactiva.
g Per saber el número de sèrie de la pissarra interactiva
El trobareu a la cantonada inferior dreta del marc de la pissarra interactiva, si us la mireu de cara.
També el trobareu a la part del darrere de la pissarra interactiva. El número de sèrie té el format
següent SB480-xx-xxxxxx.
24
ApèndixA
Compliment de les lleis
mediambientals
SMART Technologies se suma als esforços de tot el món per tal de garantir que els equipaments
elèctrics es fabriquin, es venguin i es rebutgin d'una manera segura per al medi ambient. Si voleu
consultar la informació sobre el compliment mediambiental de la pissarra interactiva, consulteu
les SMART Board característiques tècniques de la pissarra interactiva SMART Board 480
(smarttech.com/kb/154638).
25
Índex
A
N
accessoris 4
cable USB 4
adjust de la imatge projectada 20
neteja 19
neteja de tinta 20
número de sèrie 24
C
O
cable USB 4
contacte amb el suport d'SMART 24
controladors d'SMART
eines flotants 12
Controladors d'SMART
instal·lació 8
orientació de la pissarra interactiva 8
ordinador
connexió a una pissarra interactiva 7
requisits mínims del sistema 4
resolució equilibrada amb el projector 7
velocitat d'actualització 7
orientació 8
G
gestos 12
diversos dits 14
millors pràctiques 16
un sol dit 13
gestos múltiples 2, 12
H
humiditat 19
I
instal·lació
connexió a un ordinador 7
Controladors d'SMART 8
M
manteniment 19
P
peces 4
peces de recanvi 4
pissarra interactiva SMART Board 480
característiques 2
com funciona 3
reinicialització 20
pols 19
programa SMART Notebook 1, 3
projector
ajust de la imatge 20
resolució 7
R
reinicialització de la pissarra interactiva 20
relació d'aspecte 2
resolució
ordinador 7
projector 7
S
SMART Ink 3
27
ÍNDEX
solució de problemes 20
suport d'SMART 24
T
tacte doble / escriptura doble 2
tecnologia Digital Vision Touch (DViT) 2
transportar 23
28