Samoa 542010 Instructions Manual

Categoría
Cartuchos de tinta
Tipo
Instructions Manual
1
R. 03/20 854 805
SAMOA Industrial, S.A. · Pol. Ind. Porceyo, I-14 · Camino del Fontán, 831 · 33392 - Gijón - Spain · Tel.: +34 985 381 488 · www.samoaindustrial.com
2020_03_26-11:00
Parts and technical service guide
Guía de servicio técnico y recambio
Guia de serviço técnico e peças sobresselentes
Part. No. / Cód. / Cód.:
542 010 542 010.070
542 010.000
17:1 RATIO AIR OPERATED INK PUMP BANTAM PM45
BOMBA NEUMÁTICA DE TINTA BANTAM PM45, RATIO 17:1
BOMBA PNEUMÁTICA DE TINTA BANTAM PM45, RÁCIO 17:1
EN
ES
PT
2854 805 R. 03/20
SAMOA Industrial, S.A. · Pol. Ind. Porceyo, I-14 · Camino del Fontán, 831 · 33392 - Gijón - Spain · Tel.: +34 985 381 488 · www.samoaindustrial.com
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ADVERTENCIA Lea atentamente el manual de instrucciones y
sus advertencias antes de empezar a operar con el equipo. Este
equipo es únicamente para uso profesional.
The non compatible fluids may cause damage in the pump and serious
personal injury. This equipment is not intended for use with fluids that
fall within the Group 1 fluid as defined that are explosive, extremely
flammable, highly flammable, flammable, very toxic, toxic, oxidizing or
where the vapor pressure if greater than 0.5 bar above the pressure
atmospheric at the maximum allowable temperature.
The pump generates high or very high pressures. Do not exceed the
maximum air inlet pressure of 10 bar.
A direct hit against the human body may result in an injury.
All air must be bleed from the pump and pipe work system before it is
used, especially before the pump is allowed to stall under-pressure. If the
container supplying the pump is changed, the bleed valve on the outlet
of the pump should be opened to remove the air pocket caused by the
change. Air trapped in the system will cause spiting of material as it
leaves the system. In additional to the danger from flying material, the
sudden released of the pressure can cause, hoses, valves, fixtures etc. to
move violently and unexpectedly.
This unit may have stored pressure, released all pressure and disconnect
from any fluid systems before servicing. To ensure safe operation of this
unit, all service work should be by qualified personnel only.
When not in use, be sure to shut off the air supply to avoid accidents.
Do not alter or modify this equipment. Use genuine components
provided from SAMOA Industrial S.A. Any unauthorized tampering with
this equipment, improper use, poor maintenance or removal of
identifications labels may invalidate the guarantee.
All fittings in the system connected to the outlet of the pump should be
suitable for the maximum possible pressure generated by the pump/air
motor. If the systems cannot be designed to take the maximum pressure
produced by the pump, safety valves or diverter valves should be fitted.
All pumps are tested with greased and may have large quantities of this
grease remaining in the pump.
WARNING Read all instruction manuals, tags, and labels before
operating the equipment. This equipment is for professional use
only.
WARNING / ADVERTENCIA
Los fluidos no adecuados para la bomba pueden causar daños a la
unidad de la bomba e implicar riesgos de graves daños personales. Este
equipo no está destinado para el uso de fluidos que se encuentran en el
apartado 1 de la Directiva de Equipos a Presión. Estos son fluidos
explosivos, extremadamente inflamables, altamente inflamables,
inflamables, muy tóxicos, tóxicos, u oxidantes. O aquellos fluidos cuya
presión de vapor sea superior a 0.5 bar sobre la presión atmosférica a la
máxima temperatura permitida.
La bomba puede producir presiones elevadas o muy elevadas. No exceder
la presión máxima permitida de alimentación de aire de 10 bar.
Las altas presiones pueden ocasionar lesiones muy graves en el cuerpo
humano.
Extraiga todo el aire de la bomba y del sistema de tuberías antes de
poner en funcionamiento el sistema, especialmente antes de permitir
que la bomba se pare bajo presión. Si el contenedor de suministro de la
bomba es sustituido, abra la válvula de purgado en la salida de fluido
para eliminar el aire que se haya introducido en el recambio de esta. El
aire atrapado en el sistema provoca que el material sea lanzado cuando
deja el sistema. Además del peligro que genera este material lanzado, los
cambios bruscos de presión pueden provocar que las mangueras,
válvulas y otros accesorios se muevan violenta e inesperadamente.
Este equipo puede contener presión almacenada, elimine la presión y
desconecte la bomba del sistema de entrada y salida de fluidos en caso
de realizar cualquier mantenimiento. Para asegurar el correcto
funcionamiento de esta unidad, cualquier operación de mantenimiento
solo será llevada a cabo por personal cualificado.
Para prevenir accidentes, cuando el equipo no esté en uso asegurar la
desconexión de este a la línea de alimentación de aire.
No altere la integridad del equipo. Use componentes originales de
SAMOA Industrial S.A. Cualquier modificación no autorizada del equipo,
uso indebido, mantenimiento incorrecto o la retirada de las etiquetas
identificativas puede ser causa de anulación de la garantía.
Todos los accesorios que se encuentren en la línea de salida de fluido
deben de ser aptos para la máxima presión generada por la bomba. Si
el sistema no está diseñado para soportar la máxima presión ejercida por
la bomba, instalar válvulas de seguridad o válvulas de derivación.
Todas las bombas se prueban con grasa y pueden contener restos en su
interior.
EN ES
! !
DESCRIPTION / DESCRIPCIÓN
Compressed air operated piston-type reciprocating pump. This high
capacity demand pump for ink is suitable for large installations with long
lengths of piping supplying several outlets simultaneously or ink gun
thru. This pump is mounted directly on double post ram on pump hoist
for 200 kg drums or mobile extrusion unit for 20 kg pails.
Bomba de pistón alternativo accionada por aire comprimido. Permite
bombear grandes caudales de tinta. Aplicable en instalaciones con
conducciones de gran longitud para dar servicio simultáneamente a
varias tinteros o suministro directo mediante pistola. La bomba se puede
montar directamente sobre el inductor doble-poste, el elevador simple
con bidones de 200 kg o en el inductor móvil para botes de 20 kg.
EN ES
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R. 03/20 854 805
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ADVERTÊNCIA Leia atentamente o manual de instruções e as
suas advertências antes de começar a operar com o equipamento.
Este equipamento é unicamente para uso profissional.
Os fluidos no adequados para a bomba podem causar danos à unidade
da bomba e implicar riscos de graves danos pessoais. Este equipamento
não está destinado para o uso de fluidos que se encontram em o
apartado 1 de a Diretiva de Equipamentos a Pressão. Estes são fluidos
explosivos, extremadamente inflamáveis, altamente inflamáveis,
inflamáveis, muito tóxicos, tóxicos ou oxidantes. Aqueles fluidos cuja
pressão de vapor seja superior a 0.5 bar sobre a pressão atmosférica à
máxima temperatura permitida.
A bomba pode produzir pressões elevadas ou muito elevadas. No
exceder a pressão máxima permitida de alimentação de ar de 10 bar.
As altas pressões podem ocasionar lesões muito graves em o corpo
humano.
Extraia todo o ar de a bomba e do sistema de tubagens antes de pôr
em funcionamento o sistema, especialmente antes de permitir que a
bomba se pare baixo pressão. Se o contentor de fornecimento da
bomba é substituído, abra a válvula de purgado na saída de fluido para
eliminar o ar que se haja introduzido nas peças sobresselentes desta. O
ar bloqueado no sistema provoca que o material seja lançado quando
deixa o sistema. Ademais do perigo que gera este material lançado, os
câmbios bruscos de pressão podem provocar que às mangueiras,
válvulas e outros acessórios se movam violenta e inesperadamente.
Este equipamento pode conter pressão armazenada, elimine a pressão e
desconecte a bomba do sistema de entrada e saída de fluidos em caso
de realizar qualquer manutenção. Para assegurar o correto funcionamento
de esta unidade, qualquer operação de manutenção só será levada a
cabo por pessoal qualificado.
Para prevenir acidentes, quando o equipamento não esteja em uso
assegurar a desconexão deste à linha de alimentação de ar.
Não altere a integridade do equipamento. Use componentes originais de
SAMOA Industrial S.A. Qualquer modificação não autorizada do
equipamento, uso indevido, manutenção incorreto ou a retirada das
etiquetas identificativas pode ser causa de anulação da garantia.
Todos os acessórios que se encontrem na linha de saída de fluido devem
de ser aptos para a máxima pressão gerada pela bomba. Se o sistema
não está desenhado para suportar a máxima pressão exercida pela
bomba, instalar válvulas de segurança ou válvulas de derivação.
Todas as bombas se provam com gordura e podem conter restos no seu
interior.
PT
!
Bomba de pistão alternativo acionada por ar comprimido. Permite
bombear grandes caudais de tinta. Aplicável em instalações com
conduções de grande longitude para dar serviço simultaneamente a
vários tinteiros o fornecimento Director mediante pistola. A bomba se
pode montar diretamente sobre o indutor duplo-poste, o elevador
simples com tambores de 200 kg o em o indutor móvel para botes de
20 kg.
PT
DESCRIÇÃO
4854 805 R. 03/20
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RECOMMENDED SEQUENCE OF OPERATION / SECUENCIA RECOMENDADA PARA OPERAR
/ SEQUÊNCIA RECOMENDADA PARA OPERAR
TYPICAL INSTALLATION / CONEXIÓN TIPO DE LA BOMBA / CONEXÃO TIPO DE A BOMBA
Figure 2 is a typical installation shown with all the recommended
accessories for the pump to operate correctly.
NOTE: The compressed air supply must be set between 3 and 12 bar (40
– 174 psi), being 7 bar (98 psi) the recommended pressure. An air
closing valve must be installed, in order to be able to close the
compressed air line at the end of the day (If the air inlet not is closed and
there is a leakage in some point of the ink outlet circuit, the pump will
start automatically, emptying the container or dry-running).
POS DESCRIPTION DESCRIPCIÓN DESCRIÇÃO
AAir shut off valve Válvula de corte de aire Válvula de corte de ar
BFilter regulator Filtro regulador Filtro regulador
CAir hose Manguera de aire Mangueira de ar
DQuick coupling Enchufe rápido Tomada rápida
EConnection nipple Conector rápido Conector rápido
FPump Bomba Bomba
GInk hose Manguera de tinta Mangueira de tinta
HInk shut off valve Válvula de cierre de tinta Válvula de feche de tinta
A título informativo, se muestra en la figura 2 una instalación típica con
todos los elementos recomendados para su correcto funcionamiento.
NOTA: La presión de alimentación de aire debe estar comprendida entre
3 y 12 bar (40 – 174 psi) siendo 7 bar (98 psi) la presión recomendada.
Es aconsejable instalar, asimismo, una válvula de cierre para poder cerrar
la alimentación de aire al final de la jornada. (En caso de roturas o fugas
en la salida de tinta, si la alimentación de aire no está cerrada, la bomba
se pondría en marcha automáticamente, pudiendo vaciarse
completamente el depósito o funcionar en seco).
A
BC
DE
FGH
EN ES
PT
A título informativo, se mostra em a figura 2 uma instalação típica com
todos os elementos recomendados para o seu correto funcionamento.
NOTA: A pressão de alimentação de ar deve estar compreendida entre 3
e 12 bar (40 – 174 psi) sendo 7 bar (98 psi) a pressão recomendada.
É aconselhável instalar, do mesmo modo, uma válvula de feche para poder
fechar a alimentação de ar ao final de a jornada. (Em caso de roturas ou
fugas na saída de tinta, se a alimentação de ar não está fechada, a bomba
se colocar-se-ia em funcionamento automaticamente, podendo
esvaziar-se completamente o depósito ou funcionar em seco).
Fig. 2
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TROUBLESHOOTING
SYMPTOMS POSSIBLE REASONS SOLUTIONS
The pump is not working or there is
no ink delivery.
No suitable air supply pressure. Increase the air supply pressure.
Some outlet circuit element is clogged or closed. Clean or open the outlet circuit.
There is an air pocket in the ink inlet area. Bleed the air in follower plate.
Air in pump. Bleed the air in pump (85).
The pump begins to operate very fast. Pump dry-runing. The drum is empty. Replace the drum.
The pump keeps on operating
although the ink outlet is closed.
There is a ink leakage at some point in the circuit. Verify and tighten or repair.
Contamination in the piston valve (77). Disassemble and clean. Replace if damaged (77).
Contamination in the foot valve (81). Disassemble and clean. Replace if damaged (81).
Air leabreage through the air outlet
muffler (25).
Damage or worm piston O-ring (44). Replace O-ring (44).
The air seal of the inventor assembly is damaged and worm (8). Replace the air seal (8).
Damage or worm spool seals. Replace the seals (18) and (20).
Ink flow out put too low or diminishes
over time.
Contamination in the foot valve (81). Remove and clean (81).
Replace if damaged.
Contamination in the piston valve (77). Remove and clean.
Replace if damaged (77).
Exhaust muffler clogged log compressed air dirt/lubricant. Replace the muffler left (30) (31).
OPERATION / MODO DE EMPLEO / MODO DE USO
1. Open the bleed air valve (85). The pump can now expel any air
trapped in (fig. 2).
2. Start the pump opening the pumps valve (pos. A), and increasing the pressure
with the regulating filter gradually (pos. B). The pump starts operating.
3. Close the pump air bleed valve (85) as soon as the material trapped
air is pumped out of the valve.
4. The pump starts to pump when an outlet valve is opened (pos. H), for
example a dispensing ink gun.
1. Abra la válvula de purgado de la bomba (85), para eliminar el aire que
se encuentre dentro de ella.
2. Arranque la bomba con la válvula de suministro de aire (pos. A), incremente
progresivamente la velocidad de la bomba con el filtro regulador (pos B).
3. Cierre la válvula de purga (85), en el momento que no salga aire
atrapado con fluido a través de esta.
4. La bomba ya está lista para operar. La bomba empieza a bombear
cuando se abre una válvula de salida (pos. H), por ejemplo una pistola
dispensadora de tinta.
1. Abra a válvula de purgado de a bomba (85), para eliminar o ar que se
encontre dentro dela.
2. Arranque a bomba com a válvula de fornecimento de ar (pos. A),
incremente progressivamente a velocidade da bomba com o filtro
regulador (pos B).
3. Feche a válvula de purga (85), no momento que não saia ar
bloqueado com fluido através desta.
4. A bomba já está pronta para operar. A bomba começa a bombear
quando se abre uma válvula de saída (pos. H), por exemplo uma
pistola dispensadora de tinta.
EN ES
PT
EN
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SÍNTOMAS POSSÍVEIS CAUSAS SOLUÇÕES
A bomba não funciona ou não há
entrega de tinta.
Pressão de fornecimento de ar não adequada. Incremente a pressão do ar de fornecimento.
Algum elemento do circuito de saída está obstruído ou
fechado. Limpe ou abra o circuito de saída.
Se criaram bolsas de ar à volta da zona de sucção da
bomba. Purgue o prato seguidor.
Se formou uma cavidade de ar na bomba. Purgue a bomba (85).
A bomba segue funcionando embora
se feche a saída de tinta. A bomba está funcionando em seco, depósito vazio. Encha o depósito.
A bomba segue funcionando embora
se feche a saída de tinta.
Existe fuga de tinta em algum ponto do circuito. Verifique e aperte o repare.
Válvula de impulsão (77) não fecha por impurezas. Desmonte e limpe (77).
Válvula de entrada (81) no fecha por impurezas o por
deterioro.
Desmonte e limpe. Substitua em caso de
deterioro (81).
Perda de ar pelo escape de ar.
Junta do êmbolo de ar desgastada (44). Substitua a junta (44).
Junta do pistão sensor desgastada (8). Substitua a junta (8).
Juntas da corredeira inversora desgastadas. Substitua as juntas (18) e (20).
Diminuição do caudal entregado
Válvula inferior com impurezas (81). Desmonte e limpe.
Substitua em caso de deterioro (81).
Pistão com impurezas (77). Desmonte e limpe.
Substitua em caso de deterioro (77).
O silenciador está colmatado por impurezas o
lubrificante do ar comprimido. Altere o feltro do silenciador (30) (31).
ANOMALÍAS Y SUS SOLUCIONES / ANOMALIAS E AS SUAS SOLUÇÕES
PT
SÍNTOMAS POSIBLES CAUSAS SOLUCIONES
La bomba no funciona o
no hay entrega de tinta.
Presión de suministro de aire no adecuada. Incremente la presión del aire de suministro.
Algún elemento del circuito de salida está obstruido o cerrado. Limpie o abra el circuito de salida.
Se han creado bolsas de aire alrededor de la zona de succión de la bomba. Purgue el plato seguidor.
Se ha formado una cavidad de aire en la bomba. Purgue la bomba (85).
La bomba empieza a
funcionar mucho más aprisa. La bomba está funcionando en seco, depósito vacío. Llene el depósito.
La bomba sigue
funcionando aunque se
cierre la salida de tinta.
Existe fuga de tinta en algún punto del circuito. Verifique y apriete o repare.
Válvula de impulsión (77) no cierra por impurezas. Desmonte y limpie (77).
Válvula de entrada (81) no cierra por impurezas o por deterioro. Desmonte y limpie. Sustituya en caso de deterioro (81).
Perdida de aire por el
escape de aire.
Junta del émbolo de aire desgastada (44). Sustituya la junta (44).
Junta del pistón sensor desgastada (8). Sustituya la junta (8).
Juntas de la corredera inversora desgastadas. Sustituya las juntas (18) y (20).
Disminución del caudal
entregado.
Válvula inferior con impurezas (81). Desmonte y limpie.
Sustituya en caso de deterioro (81).
Pistón con impurezas (77). Desmonte y limpie.
Sustituya en caso de deterioro (77).
Silenciador colmatado por impurezas o lubricante del aire comprimido. Reemplace el fieltro del silenciador (30) (31).
ES
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REPAIR AND CLEANING PROCEDURE / PROCEDIMIENTOS DE REPARACIÓN Y LIMPIEZA /
PROCEDIMENTOS DE REPARAÇÃO E LIMPEZA
Operate the pump controlling it with the ball valve on the air motor
supply (pos. A).
1. With the pump bleed valve open (85), it should be possible to stop the
pump in the middle of the stroke. Close the bleed valve (85).
2. Disconnect the air motor supply (pos. D). Remove the pump from
place and put it in horizontal position.
3. Remove the guards (61) (62).
4. Pull the spring clip (63).
5. Remove the four nuts (70).
6. Separate slowly pump assembled and unscrew drive coupling (64)
from packing rod (49) until it is loose.
Maneje el control de la bomba con la válvula de bola de suministro de
aire al motor (pos A).
1. Con la válvula de purga abierta (85) situar la bomba en la posición
media de la carrera. Cierre la válvula de purga (85).
2. Desconecte el motor de la línea de suministro de aire (pos. D). Retire
la bomba de su emplazamiento y sitúela horizontalmente.
3. Retire las pantallas protectoras (61) (62).
4. Extraiga el pasador muelle (63).
5. Extraiga los cuatro tornillos (70).
6. Separe lentamente el sub-ensamble de los bajos y desenrosque la tuerca
del divorcio (64) del vástago (49) hasta liberar ambas partes.
Maneje o controle de a bomba com a válvula de bola de fornecimento
de ar ao motor (pos A).
1. Com a válvula de purga aberta (85) situar a bomba na posição media
de a carreira. Feche a válvula de purga (85).
2. Desconecte o motor da linha de fornecimento de ar (pos. D). Retire
a bomba da sua localização e situe-la horizontalmente.
3. Retire os ecrãs protetores (61) (62).
4. Extraia o passador mola (63).
5. Extraia os quatro parafusos (70).
6. Separe lentamente o sub-ensamble dos baixos e desenrosque a porca
do divórcio (64) da haste (49) até liberar ambas as partes.
EN
ES
PT
SEPARATE THE AIR MOTOR FROM THE PUMP / CÓMO SEPARAR EL MOTOR DE AIRE DE LA BOMBA / COMO
SEPARAR O MOTOR DE AR DE A BOMBA
Fig. 3 Fig. 4
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REPAIR AND CLEANING PROCEDURE / PROCEDIMIENTOS DE REPARACIÓN Y LIMPIEZA /
PROCEDIMENTOS DE REPARAÇÃO E LIMPEZA
Fig. 5
CLEAN THE MUFFLER / LIMPIEZA DEL SILENCIADOR / LIMPEZA DO SILENCIADOR
1. Unscrew bolts (27).
2. Remove exhaust assembly (25).
3. Unscrew the bolts (24) and remove the cap (29).
4. Remove the felt (30).
5. Remove the felt (31) and deflector (28).
6. Remove the bottom felt (30) and replace it with a new one.
7. Put back the deflector (28).
8. Insert the screws (27) and then a new felt (31). If not in this order,
it could be tricky to insert the screws.
9. Put a new felt (30).
10. Put back the cap (29) and its screws (24).
11. Ensuring the screws (27) stay into the muffler (25), put said muffler
on the motor and fix it with said screws.
12. It is also available a whole muffler assembly kit (539005), with
replaces the old one just operating the screws (27).
1. Desenrosque los tornillos (27).
2. Retire el conjunto del silencioso (25).
3. Desenrosque los 4 tornillos (24) y retire la tapa (29).
4. Extraiga el fieltro (30).
5. Extraiga el fieltro (31) y el deflector (28).
6. Extraiga el fieltro del fondo (30) y sustitúyalo por uno nuevo.
7. Coloque de nuevo el deflector (28).
8. Inserte los tornillos (27) y posteriormente un nuevo fieltro (31). Si
no se hace en este orden, puede ser complicado insertar los
tornillos.
9. Coloque un nuevo fieltro (30).
10. Coloque la tapa (29) y sus tornillos (24).
11. Asegurándose de que los tornillos (27) no se salen del silenciador
(25), sitúe dicho silenciador en el motor y rosque dichos tornillos.
12. También está disponible un kit de silenciador completo (539005),
con el cual sólo sería necesario sustituir el silenciador viejo por el
nuevo mediante los tornillos (27).
1. Desenrosque os parafusos (27).
2. Retire o conjunto do silencioso (25).
3. Desenrosque os 4 parafusos (24) e retire a tapa (29).
4. Extraia o feltro (30).
5. Extraia o feltro (31) e o deflector (28).
6. Extraia o feltro do fundo (30) e substitua-o por um novo.
7. Coloque de novo o deflector (28).
8. Inserte os parafusos (27) e posteriormente um novo feltro (31). Se
não se faz nesta ordem, pode ser complicado insertar os parafusos.
9. Coloque um novo feltro (30).
10. Coloque a tapa (29) e os seus parafusos (24).
11. Assegurando-se de que os parafusos (27) não se saiam do
silenciador (25), situe dito silenciador no motor e rosque ditos
parafusos.
12. Também está disponível um kit de silenciador completo (539005),
com o qual só seria necessário substituir o silenciador velho pelo
novo mediante os parafusos (27).
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REPAIR AND CLEANING PROCEDURE / PROCEDIMIENTOS DE REPARACIÓN Y LIMPIEZA /
PROCEDIMENTOS DE REPARAÇÃO E LIMPEZA
Fig. 6
1. Unscrew the bolts (24) and remove the cap (23).
2. Ensuring the screws (27) remain into the muffler (25), unscrew them
and take away the muffler. Take away the o-ring (16).
3. Strike gently with a plastic tool through exhaust seat to remove the
spool valve (19).
4. Replace the seals (18) and (20) with new ones or replace the whole spool
(19) with its seals factory installed (kit 539006). This is strongly
recommended in order to ensure the correct assembly of the seals.
1. Desenrosque los tornillos (24) y retire la tapa del tope de corredera
(23).
2. Desenrosque los tornillos (27) y, asegurándose de que no se salen del
silenciador (25), separe dicho silenciador del motor. Extraiga la tórica (16).
3. Con ayuda de un útil de plástico, golpeando suavemente por el lado
del silenciador, extraiga la corredera del distribuidor (19).
4. Sustituya las juntas de corredera (18) y (20), o bien sustituya la
corredera (19) completa con sus juntas ya instaladas de fábrica (kit
539006). Ésta es la opción recomendada para asegurar que las juntas
están correctamente instaladas.
1. Desenrosque os parafusos (24) e retire a tapa do tope de corredeira
(23).
2. Desenrosque os parafusos (27) e, assegurando-se de que não se saiam
do silenciador (25), separe dito silenciador do motor. Extraia a tórica
(16).
3. Com ajuda dum útil de plástico, golpeando suavemente pelo lado
do silenciador, extraia a corredeira do distribuidor (19).
4. Substitua as juntas de corredeira (18) e (20), ou bem substitua a
corredeira (19) completa com sus juntas já instaladas de fábrica (kit
539006). Ésta é a opción recomendada para assegurar que as juntas
estão corretamente instaladas.
AIR DISTRIBUTOR / DISTRIBUIDOR DE AIRE / DISTRIBUIDOR DE AR
27
19
25 16
18
23
20 24
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AIR MOTOR SEALS / JUNTAS DEL MOTOR DE AIRE / JUNTAS DO MOTOR DE AR
1. Unscrew the bolts (2) and remove the cap (3).
2. Unscrew the sensor sleeve (4).
3. With a manual clamp on the nut (5), pull the rod (40) outwards until
its central recess appears (fig. 7a). Then, with another manual clamp,
grab the rod (40) on said recess to prevent sealing surface to be
damaged, and unscrew the nut (5) (fig. 7b).
4. Remove o-ring (6) and ring (7), and replace them with new ones later.
5. Unscrew the bolts (58). Pull the motor body (13) outwards to free it
along with bridle (36).
6. Take away the gasket (9) and replace its seals (8) and (10).
7. Unscrew the bolts (37) and split the motor (13) from the bridle (36).
Take away the washer (32) and replace the seal (8).
8. Take away the cylinder (50) while carefully holding the air piston (45).
Replace the piston seal (44).
9. Reassemble in reverse order, applying thread locker in screws (37), nut
(5) and sensor sleeve (4).
NOTE: all there seals one included in the available kit 539002.
1. Desenrosque los cuatro tornillos (2) y quite la tapa (3).
2. Desenrosque el tapón inversor (4).
3. Con ayuda de una mordaza manual sobre el casquillo (5), tire hacia
fuera del vástago (40) hasta que aparezca su rebaje central (fig. 7a).
Después, con otra mordaza manual agarre el vástago (40) en dicha
zona rebajada central para no dañar la superficie destinada al sellado
y desenrosque el casquillo (5) (fig. 7b).
4. Deseche la tórica (6) y el aro (7), y use otros nuevos posteriormente al
volver a montar.
5. Desenrosque los cuatro tornillos (58). Tire hacia arriba del cabezal
motor (13) hasta liberarlo junto con la brida (36).
6. Quite el casquillo inversor (9). Sustituya las juntas (8) y (10) de este
casquillo.
7. Desenrosque los cinco tornillos (37) y separe el cuerpo motor (13) de la
brida (36). Extraiga la arandela (32) y sustituya la junta (8).
8. Retire el cilindro (50) sujetando con cuidado el émbolo (45). Sustituye
la junta (44) de dicho émbolo.
9. Vuelva a montar el conjunto en sentido inverso, aplicando fijador de
rosca en los tornillos (37), casquillo (5) y tapón inversor (4).
NOTA: las juntas nuevas necesarias están incluidas en el kit 539002.
1. Desenrosque os quatro parafusos (2) e tire a tapa (3).
2. Desenrosque o tampo inversor (4).
3. Com ajuda duma mordaça manual sobre o casquilho (5), puxe para
fora do haste (40) até que apareça a sua rebaixa central (fig. 7a).
Depois, com outra mordaça manual agarre a haste (40) em dita zona
rebaixada central para não danificar a superficie destinada à selagem
e desenrosque o casquilho (5) (fig. 7b).
4. Descarte a tórica (6) e o aro (7), e use outros novos posteriormente
ao voltar a montar.
5. Desenrosque os quatro parafusos (58). Puxe para acima do cabeçal
motor (13) até liberá-lo junto com a brida (36).
6. Tire o casquilho inversor (9). Substitua as juntas (8) e (10) deste
casquilho.
7. Desenrosque os cinco parafusos (37) e separe o corpo motor (13) da
brida (36). Extraia a arandela (32) e substitua a junta (8).
8. Retire o cilindro (50) segurando com cuidado o êmbolo (45). Substitui
a junta (44) de dito êmbolo.
9. Volte a montar o conjunto em sentido inverso, aplicando fixador de
rosca nos parafusos (37), casquilho (5) e tampo inversor (4).
NOTA: as juntas novas necessárias estão incluídas no kit 539002.
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PROCEDIMENTOS DE REPARAÇÃO E LIMPEZA
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AIR MOTOR SEALS / JUNTAS DEL MOTOR DE AIRE / JUNTAS DO MOTOR DE AR
REPAIR AND CLEANING PROCEDURE / PROCEDIMIENTOS DE REPARACIÓN Y LIMPIEZA /
PROCEDIMENTOS DE REPARAÇÃO E LIMPEZA
Fig. 7a
Fig. 7b
Fig. 7
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Fig. 8
1. Separate the air motor from the pump, follow the steps in page 5.
2. Unscrew the bolts (58) and remove lower flange (55).
3. Remove the circlip (59) and pull the air motor packing nut (53).
4. Remove and replace the O-ring (54), slide rings (52) and U-seal (51).
Reassemble in reverse order, applying thread locker in screw (58)
(Loctite 243).
NOTE: all these seals are included in the available kit (754920).
1. Separe el motor de los bajos siguiendo los pasos de la página 5.
2. Quite los tornillos (58) y retire la brida inferior (55).
3. Extraiga el anillo de retención (59) y empuje el casquillo hasta liberarlo
(53).
4. Retire y sustituya la junta tórica (54), los anillos guía (52) y el collarín
neumático (51). Vuelva a montar el conjunto en sentido inverso
aplicando sellador en las roscas (58) de resistencia media (Loctite 243).
NOTA: las juntas nuevas necesarias están incluidas en el kit (754920).
1. Separe el motor de los bajos siguiendo los pasos de la página 5.
2. Quite los tornillos (58) y retire la brida inferior (55).
3. Extraiga el anillo de retención (59) y empuje el casquillo hasta liberarlo
(53).
4. Retire y sustituya la junta tórica (54), los anillos guía (52) y el collarín
neumático (51). Vuelva a montar el conjunto en sentido inverso
aplicando sellador en las roscas (58) de resistencia media (Loctite 243).
NOTA: las juntas nuevas necesarias están incluidas en el kit (754920).
KIT AIR MOTOR PACKING NUT/ JUNTAS EMPAQUETADURA MOTOR DE AIRE / JUNTAS EMPACOTAMENTO MOTOR
DE AR
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1. Place the main pump tube (79) in a vice use a strap or chain wrench
to unscrew the foot valve body (82) from the tube. Do not damage
the tube by over tightening the vice.
2. Remove the inlet valve ball stop (80), now you can remove the ball
(81). Examine the ball (81) and the seat in foot valve (82) for any
damage. Replace if it´s necessary.
3. Fit a new o-seal (69) and new back-up ring (68).
4. Assembly the foot valve following this section, reversing each step.
1. Sitúe el cilindro (79) en un tornillo de banco. Con la ayuda de una
llave de cadena desenrosque la válvula de entrada (82) del cilindro.
No dañe el cilindro con un apriete excesivo del tornillo de banco.
2. Retire el tope de la bola (80), ahora puede extraer la bola (81) del
cuerpo. Examine la bola (81) y el asiento de cuerpo (82) en busca de
daños. Reemplace si es necesario.
3. Reemplace la junta tórica (69) y el aro de apoyo (68).
4. Ensamble la válvula siguiendo los pasos anteriores, en orden contrario.
1. Situe o cilindro (79) em um parafuso de banco. Com a ajuda duma
chave de cadeia desenrosque a válvula de entrada (82) do cilindro.
Não danifique o cilindro com um aperte excessivo do parafuso de
banco.
2. Retire o tope de a bola (80), agora pode extrair a bola (81) do corpo.
Examine a bola (81) e o assento de corpo (82) em busca de danos.
Altere se é necessário.
3. Altere a junta tórica (69) e o aro de apoio (68).
4. Ensamble a válvula seguindo os passos anteriores, em ordem
contrária.
CLEAN OR REPLACE THE FOOT VALVE / LIMPIAR O SUSTITUIR LA VÁLVULA DE ENTRADA
Fig. 9
79
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PROCEDIMENTOS DE REPARAÇÃO E LIMPEZA
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Fig. 10
66
65
CLEAN OR REPLACE THE PACKING NUT / LIMPIAR O SUSTITUIR EL CASQUILLO PORTAJUNTAS / LIMPAR O
SUBSTITUIR OU CASQUILHO PORTA-JUNTAS
1.Separate the air motor from pump, following the appropriate
procedure (page 5).
2. Unscrew the packing nut (66) and lift it from the packing rod (73). The
seal (67) should be stayed with the packing nut, if it stayed in the
pump, slide it up the packing rod gently until is free.
3. Examine the slide rings (65) and the rod (73) for wear and or damage
as if they are defective any new packing rod seal will fail. If the nut is
faulty this will replaced now, but if the rod is faulty the pump will have
to be completely dismantled (please, follow the section clean and
replace piston valve) page 11.
4. Fit a new o-seal (69) and a new back-up ring (68). Replace the
packing rod seal (67) to the packing nut (66), lightly greasing the
seals to aid assembly.
5. Push the nut (66) and seals over the packing rod (73) until the nut
thread engages with the outlet body thread (71). Assemble the pump
following first section (separate the air motor from the pump),
reversing each step.
1. Separe la bomba del motor, seguir los pasos del procedimiento
correspondiente (pág. 5).
2. Desenrosque el casquillo portajuntas (66) y retire del vástago (73). La
junta (67) debería estar dentro del casquillo portajuntas. De no ser así,
deslice suavemente la junta a través del vástago hasta liberarla.
3. Examine los anillos guía (65) y el vástago (73) en busca de desgaste y daños,
si estos son defectuosos cualquier junta nueva fallará. De existir daños en la
superficie cromada del vástago es necesario que desmonte la bomba
completamente (véase sección limpieza y sustitución del pistón) pag. 11.
4. Sustituya la junta tórica (69) y el aro de apoyo (68). Reemplace el
collarín (68) del casquillo portajuntas (66), engrase ligeramente las
juntas para el ensamble.
5. Empuje suavemente el casquillo (66) con la nueva junta a través del
vástago (73) hasta juntar la rosca del cuerpo de salida (71) con el
casquillo porta-juntas. Vuelva a montar la bomba siguiendo los pasos del
apartado (cómo separar el motor de la bomba) en orden contrario.
1. Separe a bomba do motor, seguir os passos do procedimento
correspondente (pág. 5).
2. Desenrosque o casquilho porta-juntas (66) e retire da haste (73). A
junta (67) deveria estar dentro do casquilho porta-juntas. De não ser
assim, deslize suavemente a junta através da haste até liberá-la.
3. Examine os anéis guia (65) e a haste (73) em busca de desgaste e
danos, se estes são defeituosos qualquer junta nova falhará. De existir
danos na superfície cromada da haste é necessário que desmonte a
bomba completamente (ver secção limpeza e substituição do pistão)
pag. 11.
4. Substitua a junta tórica (69) e o aro de apoio (68). Altere o gargalo
(68) do casquilho porta-juntas (66), engraxe ligeiramente as juntas
para o ensamble.
5. Empurre suavemente o casquilho (66) com a nova junta através da
haste (73) até juntar a rosca do corpo de saída (71) com o casquilho
porta-juntas. Volte a montar a bomba seguindo os passos do apartado
(como separar o motor de a bomba) em ordem contrária.
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CLEAN OR REPLACE THE PISTON VALVE / LIMPIAR O SUSTITUIR EL PISTÓN / LIMPAR O SUBSTITUIR O PISTÃO
1. To clean or replace the piston valve (78) it is necessary dismantle
completely the pump. Separate the foot valve (82) and packing nut
(66), follow this sections in order:
- Separate the air motor from the pump (page 5).
- Replace the foot valve (steps 1 to 3) (page 10).
- Replace the packing nut (page 10).
2. Use the outlet adaptor/bleed valve to unscrew the outlet body (71)
from the tube (79). Do not damage the tube by over tightening the
vice. Remove o-ring (69) and back-up ring (68) from outlet valve.
3. A soft faced hammer should now used to gently strike the end of the
packing rod (73) until the piston assembly and particularly the seal
(75) are pushed from the pump tube. With the seals free the piston
and the packing rod assembly should be free and can now be pulled
out of the pump tube.
4. Remove the pump tube (79) from the vice. Hold the connecting rod
(73) close to down spiral pin (72) in the vice and remove the pin by
tapping it through the hole with a hammer and pin punch.
5. Remove the connecting rod (73) from the vice. Unscrew the valve
(78) and remove the piston (74, 77) from the valve.
6. Remove the piston guide (76). Separate two piece pistons (74, 77)
and remove the piston seal (75).
It is recommend that after thorough cleaning and examination of the
components, any that show signs of wear or damage are replaced
prior to re-assembly.
In addition to any damaged items all of the seals should be replaced.
7. Assemble the pump following all steps, reversing each.
1. Para limpiar o cambiar la válvula del pistón (78) es necesario
desmantelar completamente la bomba. Retire la válvula de entrada
(82) y el casquillo porta-juntas (66), siga estas secciones en orden:
- Cómo separar el motor de aire de la bomba (pág. 5).
- Limpie o sustituya el casquillo porta-juntas (pasos 1 a 3) (pág. 10).
- Limpie o sustituya la válvula de entrada (pág. 10).
2. Desenrosque el cuerpo de salida (71) del cilindro (79), puede
ayudarse del codo o racor en el cuerpo para facilitar la operación.
Retire la junta tórica (69) y el aro de apoyo (68) del cuerpo de entrada.
No realice un apriete excesivo en el tornillo de banco que pueda dañar
al cilindro.
3. Golpee suavemente el final del vástago (73) con un martillo de cabeza
blanda hasta liberar la junta del pistón (75) del cilindro. Extraiga
manualmente el conjunto de vástago-pistón del cilindro.
4. Retire el cilindro (79) del tornillo de banco. Ahora, fije el vástago (73) al
tornillo de banco próximo al pin pasante inferior (72). Extraiga el pin
inferior (72) con ayuda de un botador y un martillo.
5. Retire el vástago (73) del banco. Desenrosque la válvula (78) y
extraiga el pistón (74, 77).
6. Quite el aro de guía (76). Separe las dos mitades del pistón (74, 77) y
extraiga la junta (75).
Tras una minuciosa limpieza y revisión de los componentes, se
recomienda sustituir todos aquellos que presenten daños o desgaste
antes del montaje. Además de las piezas dañadas todas las juntas
deben ser sustituidas.
7. Monte la bomba revertiendo los pasos anteriormente seguidos.
1. Para limpar o cambiar a válvula do pistão (78) é necessário
desmantelar completamente a bomba. Retire a válvula de entrada
(82) e o casquilho porta-juntas (66), siga estas secciones em ordem:
- Como separar o motor de ar de a bomba (pág. 5).
- Limpe o substitua o casquilho porta-juntas (passos 1 a 3) (pág. 10).
- Limpe o substitua a válvula de entrada (pág. 10).
2. Desenrosque o corpo de saída (71) do cilindro (79), pode ajudar-se
do cotovelo a conexão no corpo para facilitar a operação. Retire a
junta tórica (69) e o aro de apoio (68) do corpo de entrada. Não
realize um aperte excessivo no parafuso de banco que possa danificar
ao cilindro.
3. Golpeie suavemente o final da haste (73) com um martelo de cabeça
branda até liberar a junta do pistão (75) do cilindro. Extraia
manualmente o conjunto de haste-pistão do cilindro.
4. Retire o cilindro (79) do parafuso de banco. Agora, fixe a haste (73)
ao parafuso de banco próximo ao pin passante inferior (72). Extraia o
pin inferior (72) com ajuda dum tucho e um martelo.
5. Retire a haste (73) do banco. Desenrosque a válvula (78) e extraia o
pistão (74, 77).
6. Tire o aro de guia (76). Separe as duas metades do pistão (74, 77) e
extraia a junta (75).
Após uma minuciosa limpeza e revisão dos componentes, se recomenda
substituir todos aqueles que apresentem danos o desgaste antes da
montagem. Ademais das peças danificadas todas as juntas devem ser
substituídas.
7. Monte a bomba revertendo os passos anteriormente seguidos.
71
Fig. 11 Fig. 12
69
68
79
79
73
71
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PT
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TECHNICAL DATA / DATOS TÉCNICOS / DADOS TÉCNICOS
MAXIMUM AIR PRESSURE PRESIÓN DE AIRE MÁXIMA PRESSÃO DE AR MÁXIMA 10 bar (140 psi)
MINIMUM AIR PRESSURE PRESIÓN DE AIRE MÍNIMA PRESSÃO DE AR MÍNIMA 3 bar (42 psi)
AIR INLET THREAD ROSCA ENTRADA AIRE ROSCA ENTRADA AR 1/2" BSP (F) (H)
INK INLET THREAD ROSCA ENTRADA FLUIDO ROSCA ENTRADA FLUIDO 2" BSP (H)
INK OUTLET THREAD ROSCA SALIDA TINTA ROSCA SAÍDA TINTA 3/4" BSP (F) (H)
AIR PISTON DIAMETER DIÁMETRO PISTÓN DE AIRE DIÂMETRO PISTÃO DE AR 115 (4 1/2")
AIR PISTON STROKE RECORRIDO DEL PISTÓN DE AIRE RECORRIDO DO PISTÃO DE AR 100 mm (4")
WEIGHT PESO PESO 22 kg
RATIO RATIO RÁCIO 17:1
MODEL / MODELO A (mm) B (mm) C (mm)
542 010.000, 542 010, 542 010.470 1072 349 60
A
B
Air in 1/2"
Entrada aire 1/2"
Entrada ar 1/2”
Ink out 3/4"
Salida tinta 3/4"
Saída tinta 3/4”
Ink in 2"
Entrada tinta 2"
C
4xM10 holes / agujeros
Ø112 mm hole pattern / patrón de agujeros
4xM10 buracos / Ø112 mm padrão de buracos
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SPARE PARTS / RECAMBIOS / PEÇAS SOBRESSALENTES
REPAIR KIT / KIT DE REPARACIÓN / KIT DE REPARAÇÃO
PART NO.
/ CÓD. INCL. POS. DESCRIPTION DESCRIPCIÓN DESCRIÇÃO
754 900 66, 3x(67), 3x(68), 74 Pump seals kit Kit juntas bajos Kit juntas baixos
754 902 72, 74, 75, 77, 78 Pump piston kit Kit pistón bajos Kit pistão baixos
754 903 68, 69, 80, 81, 82 Foot valve kit Kit válvula entrada Kit válvula entrada
754 901 65, 66, 67, 69 Packing nut kit Kit casquillo empaquetadura Kit casquilho empacotamento
539 002 6, 7, 2x(8), 10, 44 Air motor seals kit Kit juntas motor aire Kit juntas motor ar
539 005 16, 17, 4x(24), 25, 4x(26), 4x(27),
28, 29, 2x(30), 31 Exhaust muffler kit Kit silenciador Kit silenciador
539 006 5x(18), 19, 20, 22 Spool + seals kit Kit corredera + juntas Kit corredeira + juntas
754 920 51, 2x(52), 54 Air motor packing kit Kit empaquetadura motor de aire Kit empacotamento motor de ar
PARTS AVAILABLE SEPARATELY / PIEZAS DISPONIBLES POR SEPARADO / PEÇAS DISPONÍVEIS POR SEPARADO
POS PART. NO. / CÓD. DESCRIPTION DESCRIPCIÓN DESCRIÇÃO CANT
1950 701 Eye bolt Cáncamo Parafuso de olhal 1
2940 336 Screw Tornillo Parafuso 4
3753 104 Top cover Tapa superior Tapa superior 1
4853 400 Pilot sleeve Tapón inversor Tampo inversor 1
5853 401 Sensor nut Casquillo sensor Casquilho sensor 1
6946 007 O-ring Junta tórica Junta tórica 1
7853 600 Back-up ring Aro apoyo Aro apoio 1
8946 068 O-ring Junta tórica Junta tórica 3
9853 601 Pilot valve Casquillo piloto Casquilho piloto 1
10 946 037 O-ring Junta tórica Junta tórica 1
11 369 900 1/2" BSP-F adapter Adaptador 1/2" BSP-H Adaptador 1/2" BSP-H 1
12 946 607 Bonded seal Junta metaloplástica Junta metalplástico 1
13 753 103 Air motor body Cuerpo motor de aire Corpo motor de ar 1
14 946 712 O-ring Junta tórica Junta tórica 3
15 753 204 Air distributing sleeve Camisa corredera Camisa corredeira 1
16 946 071 O-ring Junta tórica Junta tórica 2
17 945 728 Plug Tapón Tampo 1
18 853 503 Distributor seal Junta corredera Junta corredeira 5
19 853 604 Distributor spool Corredera Corredeira 1
20 946 022 O-ring Junta tórica Junta tórica 1
21 950 033 Spool bumper Amortiguador corredera Amortecedor corredeira 1
22 946 117 O-ring Junta tórica Junta tórica 1
23 753 105 Distributor stopper Tope corredera Tope corredeira 1
24 940 921 Screw Tornillo Parafuso 8
25 753 107 Exhaust muffler body Cuerpo silenciador Corpo silenciador 1
26 942 205 Spring washer Arandela muelle Arandela mola 4
27 940 388 Screw Tornillo Parafuso 4
28 753 203 Exhaust muffler deflector Deflector silenciador Deflector silenciador 1
29 753 106 Exhaust muffler stopper Tapa silenciador Tapa silenciador 1
30 853 608 Side felt Tapa fieltro Tapa feltro 2
31 853 607 Central felt Fieltro central Feltro central 1
32 853 602 Motor washer Arandela motor Arandela motor 1
33 946 054 O-ring Junta tórica Junta tórica 4
34 946 018 O-ring Junta tórica Junta tórica 1
35 853 500 Motor seal Junta conformada motor Junta conformada motor 1
36 753 102 Upper flange Brida superior Brida superior 1
37 940 330 Screw Tornillo Parafuso 5
38 946 709 O-ring Junta tórica Junta tórica 2
39 946 017 O-ring Junta tórica Junta tórica 2
EN ES PT
EN ES PT
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PARTS AVAILABLE SEPARATELY / PIEZAS DISPONIBLES POR SEPARADO / PEÇAS DISPONÍVEIS POR SEPARADO
POS PART. NO. / CÓD. DESCRIPTION DESCRIPCIÓN DESCRIÇÃO CANT
40 853 402 Sensor rod Vástago sensor Haste sensor 1
41 853 501 Air piston bumper Amortiguador émbolo Amortecedor êmbolo 1
42 853 403 Air piston nut Cierre émbolo aire Feche êmbolo ar 1
43 946 131 O-ring Junta tórica Junta tórica 1
44 946 710 O-ring Junta tórica Junta tórica 1
45 853 447 Air piston Émbolo aire Êmbolo ar 1
46 946 015 O-ring Junta tórica Junta tórica 1
47 853 474 Air piston washer Arandela émbolo aire Arandela êmbolo ar 1
48 853 404 Sensor spoke Varilla tope inversor Vareta tope inversor 1
49 853 415 Air motor rod Vástago motor Haste motor 1
50 853 101 Air motor cylinder Cilindro de aire Cilindro de ar 1
51 946 574 Pneunatic O-ring Collarín neumático Gargalo pneumático 1
52 946 214 Slide ring Aro guía Aro guia 2
53 854 422 Air motor packing-nut Empaquetadura motor de aire Empacotamento motor de ar 1
54 946 197 O-ring Junta tórica Junta tórica 1
55 753 100 Lower flange Brida inferior Brida inferior 1
56 942 008 Washer Arandela Arandela 4
57 942 208 Spring washer Arandela muelle Arandela mola 4
58 940 337 Screw Tornillo Parafuso 4
59 942 665 Circlip Anillo de retención Anel de retenção 1
60 854 423 Spacer Varilla Vareta 4
61 754 905 Protective guard type A Pantalla protectora tipo A Ecrã protetor tipo A 2
62 754 906 Protective guard type B Pantalla protectora tipo B Ecrã protetor tipo B 2
63 943 728 Spring clip Pasador muelle en R Passador mola em R 1
64 854 421 Drive coupling Eje conexión Eixo conexão 1
65 -Slide ring Anillo guía Anel guia 2
66 854 407 Gland Nut Cojinete Rolamento 1
67 946 563 U-seal Collarín Gargalo 1
68 946 310 Back-up ring Aro de apoyo Aro de apoio 3
69 946 112 O-ring Junta tórica Junta tórica 3
70 940 342 Cap head screw Tornillo cilíndrico Parafuso cilíndrico 4
71 754 000 Outlet body Cuerpo de salida Corpo de saída 1
72 943 060 Spiral pin Pasador Passador 2
73 854 406 Packing rod Vástago Haste 1
74 854 401 Upper piston Pistón mitad superior Pistão metade superior 1
75 946 562 U-seal Collarín Gargalo 4
76 854 600 Piston guide Aro guía Aro guia 1
77 854 402 Lower piston Pistón mitad inferior Pistão metade inferior 1
78 854 403 Piston valve Válvula Válvula 1
79 854 400 Cylinder tube Tubo de aspiración Tubo de aspiração 1
80 854 405 Inlet valve ball, stop Tope válvula Tope válvula 1
81 944 030 Ball Bola Bola 1
82 854 404 Inlet valve Cuerpo válvula entrada Corpo válvula entrada 1
83 945 590 Hex. nipple Racor Conexão 1
84 945 563 Elbow Codo Cotovelo 1
85 950 326 Bleed valve Válvula purga Válvula purga 1
86 754 201 Bleed hose Manguera purga Mangueira purga 1
SPARE PARTS / RECAMBIOS / PEÇAS SOBRESSALENTES
EN ES
PARTS AVAILABLE SEPARATELY / PIEZAS DISPONIBLES POR SEPARADO / PEÇAS DISPONÍVEIS POR SEPARADO
POS PART. NO. / CÓD. DESCRIPTION DESCRIPCIÓN DESCRIÇÃO CANT
84 945 514 Hex reduction Tuerca reducción Porca redução 1
ONLY FOR MODEL 542010.070 / SÓLO PARA MODELO 542010.070 / SÓ PARA MODELO 542010.070:
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R. 03/20 854 805
SAMOA Industrial, S.A. · Pol. Ind. Porceyo, I-14 · Camino del Fontán, 831 · 33392 - Gijón - Spain · Tel.: +34 985 381 488 · www.samoaindustrial.com
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For SAMOA INDUSTRIAL, S.A.
Por SAMOA INDUSTRIAL, S.A.
Por SAMOA INDUSTRIAL, S.A.
Pedro E. Prallong Álvarez
Production Director
Director de Producción
Director de Produção
EC CONFORMITY DECLARATION / DECLARACIÓN DE CONFORMIDAD CE /
DECLARAÇÃO CE DE CONFORMIDADE
SAMOA INDUSTRIAL, S.A., Pol. Ind. Porceyo, I-14 · Camino del
Fontán, 831 · 33392 - Gijón - Spain, declares that this product conforms
with the EU Directive:
2006/42/EC
EN
SAMOA INDUSTRIAL, S.A., Pol. Ind. Porceyo, I-14 · Camino del
Fontán, 831 · 33392 - Gijón - España, declara que este producto cumple
con la Directiva de la Unión Europea:
2006/42/CE
SAMOA INDUSTRIAL, S.A., Pol. Ind. Porceyo, I-14 · Camino del
Fontán, 831 · 33392 - Gijón - Espanha, declara que este produto cumpre
com a Diretiva da União Europea:
2006/42/CE
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Samoa 542010 Instructions Manual

Categoría
Cartuchos de tinta
Tipo
Instructions Manual

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