MSR4500
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Troubleshooting
* Note: Man-made objects (metal truss-type bridges, tall buildings, tunnels, etc.) and
natural objects (mountains, canyons, valleys, etc.) can cause a loss of satellite and
terrestrial signals momentarily. If the signal is lost, the DLP will try and reacquire the
satellite and/or terrestrial signal(s). When the DLP is repeatedly trying to reacquire a
signal, the sound will be intermittent.
Problem Cause Corrective Action
Does not operate (display
does not light)
No power to yellow wire, or no power to
red wire
Check connection with test light; check
boat fuse with test light
Inline fuse blown Replace fuse
No power to unit Inline fuse blown Check/replace fuse
Speakers not operating
(display lights normally)
Speaker harness not connected Connect speaker harness; check
speaker wires
Not all speakers operate Incorrect splices or connections Check all splices and connections
Speaker wires shorting to chassis
ground to to each other
Check splices; insulate all bare wires
Blows fuses Power wire shorting to ground Make sure wire is not pinched
Speaker wires shorting to ground Make sure wire in not pinched
Incorrect fuse/fuse too small Install fuse of correct rating
ER-1 appears on display Disc loading malfunction Press RESET button
ER-2 appears on display Disc loading/eject malfunction Press RESET button
CD skips too much Receiver mount is not solid or backstrap
is not secure
Check mounting and backstrap; tighten if
needed
No sound Loss of signal * See note *
Satellite mode not selected Ensure Satellite mode is selected
Audio cable not connected Ensure proper cable connections
Intermittent sound Satellite mode not selected Ensure Satellite mode is selected
Audio cable not connected Ensure proper cable connections
Antenna disconnected Satellite antena cable not connected Check cable connections
Faulty antenna cable Replace antenna cable
Technical assistance is available Monday through Friday from 8:00 AM until 5:00 PM EST by calling 1-800-
323-0221. To receive technical information at any time, visit www.jensen.com.
Corrección de Problemas
*Nota: Los objetos hechos por el hombre (puentes metálicos tipo armadura, edificios
altos, túneles, etc.) y objetos naturales (montañas, cañones, valles, etc.) pueden ocasionar
pérdida momentánea de las señales del satélite y terrestres. Si la señal se pierde el DLP
tratará de recuperar la(s) señal(es) del satélite y/o terrestres. Cuando el DLP está tratando
repetidamente de captar una señal, el sonido será intermitente.
Problema Causa Correccion
El equipo no funciona
(el visualizador ne se
enciende)
No hay corriente en el cable amarillo; no
hay corriente en el cable rojo
Revise la conexión con la luz de prueba;
revise el fusible del barco con la luz de
prueba
El fusible en-linea está quemado Reemplace el fusible
La alimentatión no va a
la unidad
El fusible en-linea está quemado Examine/reemplace el fusible
Ninguno de los
altoparlantes funciona
(las luces del visualidor
funcionan)
El colector del altoparlante no está
conectado
Cenecte el colector de cables del
altoparlante; revise los cables del
altoparlante
No todos los
altoparlanted funcionan
Conexiones o conectored incorrectas Examine todas las conexiones y los
conectores
Los cables del altoparlante hacen
cortocircuitos hasta la conexión a tierra
Examine las conexiones y recubra los
cables pelados con cinta aislante
Fusibles quemados El cable hace cortocircuito en la conexión
a tierra
Asegurese de que el cable no esté
pellizcado
Los cables del altoparlante producen
cortocircuitos en la conexión a tierra
Asegurese de que el cable no esté
pellizcado
Fusible incorrecto/fusible demasiado
pequeño
Instale el fusible de voltaje apropiado
ER-1 en el visualizador Mal funcionamiento de la carga de disco Presione el botón RESET
ER-2 en el visualizador Disco cargando/mal funcionamiento del
expulsor
Presione el botón RESET
El CD salta demasiado El montaje del receptor ne está sólido o la
correa de retensión no está bien segura
Revise la correa de montaje y retención;
ajustela si es necessario
No hay sonido Pérdida de la señal* Vea nota*
Modo basado en los satélites no
seleccionado
Seleccione el modo basado en los
satélites
Cable(s) de audio no conectado(s) Revise las conexiones del cable
Sonido intermitente Modo basado en los satélites no
seleccionado
Seleccione el modo basado en los
satélites
Cable(s) de audio no conectado(s) Revise las conexiones del cable
Antena desconectada El cable de la antena no está conectado Revise las conexiones del cable
Cable de la antena defectuoso Reemplace la antena
La asistencia técnica es lunes disponible a viernes a partir de la 8:00 y de 5:00 P.M. EST llamando 1-800-323-
0221, o la visita www.jensen.com en cualquier momento.